Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá

Železniční trať Brno - Trenčianská Teplá, rovněž nazývaná Vlárská dráha podle říčky Vláry, podle níž ve své východní části vede, se skládá z několika dílčích traťových úseků budovaných v 80. letech 19. století jako součásti Českomoravské transverzální dráhy spojující Moravu se Slovenskem. Dráha je v současnosti rozdělena na úseky BrnoVeselí nad Moravou (340), Veselí nad MoravouVlárský průsmyk (341) a Vlárský PrůsmykTrenčianská Teplá (123).

V brněnské městské části Černovice se nachází neobyčejný památník stavby Vlárské dráhy, ve Vlárském průsmyku se nachází podobný památník stavby Vlárské a Tepelské dráhy.

 
Článek ze dne 27. 12. 2017 byl naposledy upraven dne 27. 12. 2017 a zobrazen celkem 599×, naposledy dne 21. 10. 2018 v 3:40.
 
   

Články související s tématem Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá

Zpět | Nahoru

Pomník stavby Vlárské dráhy
Pomník stavby Vlárské dráhy
Kamenný pomník ve tvaru komolého čytřbokého jehlanu s pyramidiem o výšce asi 4 m stojí u dvoukolejné trati spojující stanice Brno dolní nádraží a Brno-Žide…
Pomník stavby Vlárské a Tepelské dráhy
Pomník stavby Vlárské a Tepelské dráhy
Kamenný pomník ve tvaru komolého čytřbokého jehlanu s pyramidiem o výšce asi 4 m stojí u železničního přejezdu poblíž jižního zhlaví stanice Vlárský průsmy…
km 67,301=68,900 (skok ve staničení)
km 67,301=68,900 (skok ve staničení)
Název skok ve staničení: km 67,301=68,900 Číslo skok ve staničení: 368365 Kilometrická poloha: 67,301 …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2018-10-22]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD%20tra%C5%A5%20Brno%20%E2%80%93%20Tren%C4%8Diansk%C3%A1%20Tepl%C3%A1&typzarizeni=c.
 
Desktopová verze | Mobilní verze