Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá

Železniční trať Brno - Trenčianská Teplá, rovněž nazývaná Vlárská dráha podle říčky Vláry, podle níž ve své východní části vede, se skládá z několika dílčích traťových úseků budovaných v 80. letech 19. století jako součásti Českomoravské transverzální dráhy spojující Moravu se Slovenskem. Dráha je v současnosti rozdělena na úseky BrnoKunovice (340), KunoviceVlárský průsmyk (341) a Vlárský PrůsmykTrenčianská Teplá (123).

V brněnské městské části Černovice se nachází neobyčejný památník stavby Vlárské dráhy, ve Vlárském průsmyku se nachází podobný památník stavby Vlárské a Tepelské dráhy.

 
Článek ze dne 27. 12. 2017 byl naposledy upraven dne 12. 1. 2023 a zobrazen celkem 13152×, naposledy dne 26. 4. 2024 v 21:21.
 
 

Články související s tématem Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá

Zpět | Nahoru

Pomník stavby Vlárské dráhy
Pomník stavby Vlárské dráhy
Kamenný pomník ve tvaru komolého čytřbokého jehlanu s pyramidiem o výšce asi 4 m stojí u dvoukolejné trati spojující stanice Brno dolní nádraží a Brno-Žide…
Pomník stavby Vlárské a Tepelské dráhy
Pomník stavby Vlárské a Tepelské dráhy
Kamenný pomník ve tvaru komolého čytřbokého jehlanu s pyramidiem o výšce asi 4 m stojí u železničního přejezdu poblíž jižního zhlaví stanice Vlárský průsmy…
km 67,301=68,900 (skok ve staničení)
km 67,301=68,900 (skok ve staničení)
Název skok ve staničení: km 67,301=68,900 Číslo skok ve staničení: 368365 Kilometrická poloha: 67,301 …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-04-27]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/%c5%bdelezni%c4%8dn%c3%ad%20tra%c5%a5%20Brno%20%e2%80%93%20Tren%c4%8diansk%c3%a1%20Tepl%c3%a1&typzarizeni=m.
 
Desktopová verze | Mobilní verze