|
|
|
Železniční trať Praha – Furth im Wald |
Železniční trať Praha – Furth im Wald |
Čísla trati SŽDC: |
170, 171, 180 |
Číslo trati SJŘ: |
521,712,713 |
Délka: |
190 km |
Počet kolejí: |
2 |
Vystavěna: |
1862 |
Provozovatel: |
SŽDC |
Železniční trať z Prahy do Brodu nad Lesy (německy Furth im Wald) na dnešní česko-německé (v době výstavby dráhy rakousko-bavorské) hranici patří k nejstarším páteřním tratím české železniční sítě. Vystavěna byla jako dvoukolejná spojnice Rakouska s Bavorskem postupně v letech 1861-1862 a dodnes zůstává jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Česku. V úseku Praha–Plzeň byla v roce 1973 elektrifikována.
| | Článek ze dne 16. 6. 2015 byl naposledy upraven dne 8. 10. 2023 a zobrazen celkem 12423×, naposledy dne 20. 4. 2024 v 18:13. | | |
|
|
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit.
2024-04-20] Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/%c5%bdelezni%c4%8dn%c3%ad%20tra%c5%a5%20Praha%20%e2%80%93%20Furth%20im%20Wald&typzarizeni=m.
|
Desktopová verze | Mobilní verze |