Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
Nebeská štola
Vlečky
Tunely pod Radlasem

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Wolfova vila Stárkov
Vodojemy při ulici Tvrdého
Brněnské podzemí
Bondyho vila Nově Město nad Metují

Nejnovější

Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice
Štola nad Studeným Zejfem
Kryt pod zbýšovskou haldou
Úpravna vody Kníničky
Vodojem za strojírnou v Kuřimi

Náhodné

Boseň
Jasenná (ORP Jaroměř)
xVražné
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Хуст (žst)

Výpravní budova železniční stanice Хуст prochází v roce 2017 rekonstrukcí.
Výpravní budova železniční stanice Хуст prochází v roce 2017 rekonstrukcí.
Název stanice: Хуст
Číslo stanice: 385302
Zkratka:
Kilometrická poloha: 36
Provozní obvod: Львівська залізниця
Provozovatel: UZ
Trať: Батьово–Солотвино
Předchozí zastávka: з.п. Хуст
Následující zastávka: Сокирниця

Železniční stanice Хуст byla otevřena v roce 1872 jako nácestná stanice dráhy Батьово–Sighetu Marmaciei (Sihet) vedoucí podél jižní hranice Zakrapatské Ukrajiny s Maďarskem a Rumunskem. Stanice leží na jižním okraji stejnojmenného města a je významným dopravním uzlem s možností přestupu na autobusové linky odjíždějící z nedalekého autobusového terminálu.

Stanice disponuje šesticí kolejí, z toho tři koleje jsou vybaveny nástupištěm. Ze stanice odbočuje několik vleček do okolních průmyslových podniků.

V roce 2017 ve stanici zastavovalo až 7 párů příměstských vlaků denně a až 2 páry dálkových vlaků v relacích Солотвино–Львів a Солотвино–Київ. Většímu rozšíření dálkové osobní dopravy brání už po desítky let nedořešená situace okolo širokorozchodného peážního úseku po levém břehu řeky Tisy přes Rumunsko (stanice Sighetu Marmaţiei a Valea Vişeului) ve směru na Рахів a centrální Ukrajinu - všechny dálkové vlaky jsou tak nuceny absolvovat několikahodinovou zajížďku přes stanici Чоп.

Залізнична станція Хуст. Železniční stanice Chust.
Залізнична станція Хуст. Železniční stanice Chust.
Pohled na kolejiště stanice - vybavena je šesti kolejemi, u prvních tří jsou nástupiště.
Pohled na kolejiště stanice - vybavena je šesti kolejemi, u prvních tří jsou nástupiště.
Jednokolejná dráha Батьово – Sighetu Marmației byla dokončena roku 1872 ve vnitrozemí Rakouska-Uherska. Dnes spojuje Ukrajinu s Rumunskem a její přeshraniční úsek je téměř nepoužívaný.
Jednokolejná dráha Батьово – Sighetu Marmației byla dokončena roku 1872 ve vnitrozemí Rakouska-Uherska. Dnes spojuje Ukrajinu s Rumunskem a její přeshraniční úsek je téměř nepoužívaný.
Chození po kolejích zakázáno, za porušení pokuta - ruština má na ukrajinských drahách stále svoje zásadní místo.
Chození po kolejích zakázáno, za porušení pokuta - ruština má na ukrajinských drahách stále svoje zásadní místo.
Pohled na západ, směrem k železniční zastávce з.п. Хуст.
Pohled na západ, směrem k železniční zastávce з.п. Хуст.
Jedna z chustských vleček odbočuje před nákladovou rampou k jihu do sběrny kovů.
Jedna z chustských vleček odbočuje před nákladovou rampou k jihu do sběrny kovů.
Sovětský vagón řady 11-217. Vozy této řady se vyráběly v novoaltajské továrně Алтайвагон nebo v Rumunsku.
Sovětský vagón řady 11-217. Vozy této řady se vyráběly v novoaltajské továrně Алтайвагон nebo v Rumunsku.
Drezína s jeřábem ДГКу stojí v Хусту prakticky trvale - slouží místní traťovce pro údržbu dráhy podél řeky Tisy.
Drezína s jeřábem ДГКу stojí v Хусту prakticky trvale - slouží místní traťovce pro údržbu dráhy podél řeky Tisy.
Přednádražní prostor těžce strádá. Prodejny, které se tu periodicky objevují, nemají obvykle dlouhého trvání.
Přednádražní prostor těžce strádá. Prodejny, které se tu periodicky objevují, nemají obvykle dlouhého trvání.
Na nástupišti už převládá ukrajinština.
Na nástupišti už převládá ukrajinština.
Paní výpravčí zastavuje večerní vlak č. 601 Солотвино–Львів, který se před dvěma hodinami vydal na svou dlouhou noční cestu přes Zakarpatí.
Paní výpravčí zastavuje večerní vlak č. 601 Солотвино–Львів, který se před dvěma hodinami vydal na svou dlouhou noční cestu přes Zakarpatí.
 
Článek ze dne 2. 5. 2017 byl naposledy upraven dne 3. 5. 2017 a zobrazen celkem 397×, naposledy dne 22. 9. 2017 v 3:47.
 
   

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-09-22]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/%D0%A5%D1%83%D1%81%D1%82%20(%C5%BEst).
 
Desktopová verze | Mobilní verze