Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Kalendář Druhé Brno 2019
Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
Vlečky
Databáze úzkokolejek

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Wolfova vila Stárkov
Vodojemy při ulici Tvrdého
Brněnské podzemí
Opuštěné domy a vily

Nejnovější

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení

Náhodné

Nové Hamry
Nový Hrádek
Nová Baňa (žst)
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Jívovský tunel

Název tunelu: Jívovský
Evidenční číslo: 253
Délka: 152,58 m
Trať: Olomouc – Krnov (310)
Úsek: Hrubá Voda-SmilovJívová
Zprovozněn: 1872
Zrušen: v provozu (2015)
Počet kolejí zamýšlený: 1
Počet kolejí současný (2015): 1

Popis

Jívovský tunel na trati Olomouc - Krnov.
Jívovský tunel na trati Olomouc - Krnov.

Tunel postavený v roce 1872 se nachází na katastru obce Hlubočky na trati Olomouc – Opava (310) mezi zastávkami Hrubá Voda-Smilov a Jívová (též hláska).

Tunel prochází pod hrancí katastrů obcí Jívová (menší, severní část tunelu) a Hlubočky (většina tunelu), sbíhající po hřbítku do údolí řeky Bystřice.

V roce 2012 prošel Jívovský tunel rozsáhlou rekonstrukcí, při níž byl tubus tunelu z vnitřní strany opatřen betonovým nástřikem.

Severně od Jívovského tunelu se za zastávkou a hláskou Jívová nachází podobný Domašovský tunel, jižně pak dvojice tunelů Smilovský I a Smilovský II.

Bezprostředně za severním portálem Jívovského tunelu překonává trať po ocelovém mostě řeku Bystřici.
Bezprostředně za severním portálem Jívovského tunelu překonává trať po ocelovém mostě řeku Bystřici.
V roce 2012 byl Jívovský tunel sanován mj. betonovým nástřikem.
V roce 2012 byl Jívovský tunel sanován mj. betonovým nástřikem.
Pohled na oblouk trati skrze severní portál Jívovského tunelu.
Pohled na oblouk trati skrze severní portál Jívovského tunelu.
Jižní portál Jívovského tunelu navazuje na mohutný zářez opatřený zárubní zdí.
Jižní portál Jívovského tunelu navazuje na mohutný zářez opatřený zárubní zdí.
Stejně jako ostatní tunely na trati byl ještě v roce 2015 Jívovský tunel opatřen stanicí traťového telefonu.
Stejně jako ostatní tunely na trati byl ještě v roce 2015 Jívovský tunel opatřen stanicí traťového telefonu.

Zdroje

  1. Stečínský, B.: Železniční tunely v České republice, dostupné z http://www.tunely.cz/tunely/zajimavosti/zaj1/zeltun02.htm.
  2. Tauberová, D.: Velká oprava starých tunelů v údolí Bystřice. Podívejte se zblízka, dostupné z http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/velka-oprava-starych-tunelu-v-udoli-bystrice-podivejte-se-20120718.html.

 
Článek ze dne 1. 8. 2015 byl naposledy upraven dne 1. 8. 2015 a zobrazen celkem 1008×, naposledy dne 17. 3. 2019 v 21:26.
 
 

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2019-03-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/J%C3%ADvovsk%C3%BD%20tunel.
 
Desktopová verze | Mobilní verze