Následující text byl převzat z tématu Komárovská spojka:
Název trasovací bod projektu SENA: |
Komárovská spojka |
Číslo trasovací bod projektu SENA: |
332965 |
Kilometrická poloha: |
1,28 |
Provozní obvod: |
Brno |
Provozovatel: |
SŽDC |
Trať: |
|
Předchozí stanice: |
|
Následující stanice: |
|
Jako komárovská spojka bývá označována jednokolejná železniční trať v Brně, spojující hlavní nádraží s odbočkou Brno-Černovice, která umožňuje bezúvraťovou jízdu z hlavního nádraží ze/do směru Veselí nad Moravou.
Popis
Jednokolejná elektrifikovaná trať vychází ze stanice Brno hlavní nádraží souběžně (severněji) s tratí do Chrlic a dále do Přerova. Přestože obě koleje vedou několik set metrů souběžně, nejde o dvoukolejnou trať, nýbrž o souběh dvou jednokolejných tratí, které se před dvojicí mostů přes řeku Svitavu dělí a Komárovská spojka pokračuje proti proudu řeky po jejím levém břehu k severu. Trať vedoucí na vysokém náspu odděluje obytnou zástavbu městské části Černovice od řeky, což bývá kritizováno jako největší nevýhoda trasování železnice.
Komárovská spojka je rovněž zavedena jako trasovací bod projektu SENA (projekt sloužící pro konstrukci jízdního řádu SŽDC), což znamená, že má přiřazeno vlastní číslo dopravny.
Zdroje
- Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.
|