Vlečka Hanušovice - textilka

Faktografie

Vystavěna:?
Ukončení provozu:v provozu (2016).
Číslo vlečky:6268
Délka:0,16 km
Vlečka odbočuje výhybkou M1 z koleje 103 stanice Hanušovice za mostem přes Moravu (zábradlí vpravo).
Vlečka odbočuje výhybkou M1 z koleje 103 stanice Hanušovice za mostem přes Moravu (zábradlí vpravo).

Vlečka ke skladišti a nákladové rampě bývalé textilní továrny Slezan, která byla jednou z posledních přádelen lnu v Česku a byla zbourána na přelomu let 2013 a 2014, odbočuje výhybkou M1 z koleje č. 103 železniční stanice Hanušovice v km 0,156 za mostkem přes řeku Moravu a přejezdem přes Pražskou ulici neboli silnici č. 446. Vlečka je tvořena jedinou kolejí o délce 160 m jdoucí od výhybky severozápadním směrem souběžně s tratí č. 292 a končící zarážedlem před přejezdem trati přes ulici Hlavní.

Běžný provoz na vlečce skončil s útlumem provozu závodu č. 05 textilní továrny Slezan cca v roce 2003 (uvítáme zpřesnění informace), v souvislosti s rekonstrukcí trati č. 292 v roce 2016 byla nicméně vlečka zprovozněna a našla využití při odstavování stavebních strojů a vlaků před mostem přes Moravu.

V roce 2016 dospěla rekonstrukce trati z Jeseníka až k výhybce M1. Další osud vlečky je tak zatím nejistý.
V roce 2016 dospěla rekonstrukce trati z Jeseníka až k výhybce M1. Další osud vlečky je tak zatím nejistý.
Vlečka do bývalého Slezanu je tvořena jedinou kolejí rovnoběžnou se železniční tratí.
Vlečka do bývalého Slezanu je tvořena jedinou kolejí rovnoběžnou se železniční tratí.
Po mnoha letech se v roce 2016 brána do areálu opět otevřela a po kolejích projely vlaky.
Po mnoha letech se v roce 2016 brána do areálu opět otevřela a po kolejích projely vlaky.
Budovy vlevo jsou ovšem jedněmi z mála, které zbyly z rozlehlého areálu textilní továrny. Proto jsou stavební vlaky jedinými, které můžou vlečku využít - nakládat není co.
Budovy vlevo jsou ovšem jedněmi z mála, které zbyly z rozlehlého areálu textilní továrny. Proto jsou stavební vlaky jedinými, které můžou vlečku využít - nakládat není co.
Posun na krátké vlečce byl zajišťován motorizovaným lanovým navijákem s možností nasazení ruční kliky.
Posun na krátké vlečce byl zajišťován motorizovaným lanovým navijákem s možností nasazení ruční kliky.
Nebýt chybějícího lana, zdá se, že by naviják fungoval i po téměř 15 letech od ukončení provozu.
Nebýt chybějícího lana, zdá se, že by naviják fungoval i po téměř 15 letech od ukončení provozu.
Nedaleko od navijáku se už nachází koncové zarážedlo neboli šturc.
Nedaleko od navijáku se už nachází koncové zarážedlo neboli šturc.
To je konec, dál koleje ani areál továrny nepokračují.
To je konec, dál koleje ani areál továrny nepokračují.
Pohled zpět od severovýchodu ke stanici Hanušovice a přejezd přes Pražskou ulici.
Pohled zpět od severovýchodu ke stanici Hanušovice a přejezd přes Pražskou ulici.
Sbohem vlečko do Slezanu.
Sbohem vlečko do Slezanu.
 
Článek ze dne 23. 10. 2016 byl naposledy upraven dne 23. 10. 2016 a zobrazen celkem 12442×, naposledy dne 15. 4. 2024 v 21:01.
 
 

Články související s tématem Vlečka Hanušovice - textilka

Zpět | Nahoru

Hanušovice (žst)
Hanušovice (žst)
Název stanice: Hanušovice Číslo stanice: 335422 Zkratka: HAE Kilometrická poloha: 70,102 …
Katalog vleček
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Hanušovice
Hanušovice
leží v v ORP v nadmořské výšce m. V roce zde žilo obyvatel. mají katastrální území o rozloze ha. Seznam železničních zastávek a stanic na katas…
Hanušovice (žst)
Železniční trať Hanušovice–Głuchołazy
Seznam zajímavýchbodů na trati Hanušovice Potůčník Jindřichov na Moravě …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-04-19]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%c4%8dka%20Hanu%c5%a1ovice%20-%20textilka&typzarizeni=c.
 
Desktopová verze | Mobilní verze