Vlečka Kroměříž - sladovna

Faktografie

Vystavěna:1997?
Ukončení provozu:v provozu (2017)
Číslo vlečky:5321
Délka:cca 1,8 km (s rozvětvením 2,106 km)
Až zase někdy uvidíte reklamu na české (moravské) pivo, z českého (moravského) sladu, vzpomeňte si na polepku vozu na vlečce kroměřížské sladovny. Stanice odeslání Tychy PKP a 65 % spotřeby sladu českých pivovarů pokrytých francouzskou společností Soufflet.
Až zase někdy uvidíte reklamu na české (moravské) pivo, z českého (moravského) sladu, vzpomeňte si na polepku vozu na vlečce kroměřížské sladovny. Stanice odeslání Tychy PKP a 65 % spotřeby sladu českých pivovarů pokrytých francouzskou společností Soufflet.

Vlečka do nejmladší sladovny společnosti Sladovny Soufflet ČR odbočuje ze stanice Kroměříž výhybkou č. 1 z koleje č. 1c v km 10,146 (kolejová spojka na kusou kolej vlečky přes výhybku S1). Vlečka vede podél trati do Hulína jižně od její koleje přesně 1303 m východním směrem a odtud se úvraťově stáčí k jihu do areálu sladovny. Za branou uvnitř areálu se kolej vlečky rozdvojuje a opět spojuje před koncovým zarážedlem za zastřešeným vykládacím prostorem.

Provoz na vlečce v roce 2017 zajišťovala lokomotiva 703 586-8 dříve provozovaná společností Ferona. V předchozích letech (2012) na vlečce sloužila lokomotiva 703 599-1.

Vlevo výhybka č. 1 - odbočení vlečky do sladovny firmy Soufflet z koleje č. 1c. K vlečce patří i výhybka S1 vpravo a kolej vedoucí vpravo kolem návěstidla Se S1.
Vlevo výhybka č. 1 - odbočení vlečky do sladovny firmy Soufflet z koleje č. 1c. K vlečce patří i výhybka S1 vpravo a kolej vedoucí vpravo kolem návěstidla Se S1.
Díle směrem k východu překračuje vlečková kolej společně s tratí do Hulína ulici Jožky Silného, chráněnou závorami a dvojicí seřazovacích návěstidel Se S3 a Se S4.
Díle směrem k východu překračuje vlečková kolej společně s tratí do Hulína ulici Jožky Silného, chráněnou závorami a dvojicí seřazovacích návěstidel Se S3 a Se S4.
Vlečka končí na východní straně úvraťovou kolejí a výhybkou S2, od které její kolej pokračuje k jihu do areálu sladovny.
Vlečka končí na východní straně úvraťovou kolejí a výhybkou S2, od které její kolej pokračuje k jihu do areálu sladovny.
Na výhybce S3 opodál se kolej rozděluje na dvě, procházející samostatně branou do areálu sladovny.
Na výhybce S3 opodál se kolej rozděluje na dvě, procházející samostatně branou do areálu sladovny.
V podjezdu pod provozní budovou, společném pro auta i vlaky, prodlévá prasátko 703 586-8, které dříve sloužilo na vlečce Ferony. Zcela vzadu poslední výhybka S4 a zarážedlo, kterým vlečka definitivně končí.
V podjezdu pod provozní budovou, společném pro auta i vlaky, prodlévá prasátko 703 586-8, které dříve sloužilo na vlečce Ferony. Zcela vzadu poslední výhybka S4 a zarážedlo, kterým vlečka definitivně končí.

Zdroje

  1. Krajcar, T.: Trainweb, řada 703. Dostupné z http://trainweb.cz/autor/Tom%C3%A1%C5%A1+Krajcar?splitter=51.
  2. Sladovny Soufflet ČR: O společnosti. Dostupné z http://www.slad.cz/o_spolec.php.
 
Článek ze dne 3. 4. 2017 byl naposledy upraven dne 3. 4. 2017 a zobrazen celkem 699×, naposledy dne 18. 12. 2017 v 2:09.
 
   

Články související s tématem Vlečka Kroměříž - sladovna

Zpět | Nahoru

Kroměříž (žst)
Kroměříž (žst)
Název stanice: Kroměříž Číslo stanice: 344754 Zkratka: KRZ Kilometrická poloha: 9,236 …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-12-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20Krom%C4%9B%C5%99%C3%AD%C5%BE%20-%20sladovna.
 
Desktopová verze | Mobilní verze