Vlečka Litoměřice horní nádraží - mrazírny

Faktografie

Vystavěna:1944, resp. 1988
Ukončení provozu:2003
Číslo vlečky:3110
Délka:0,5 km s rozvětvením 0,7 km
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.

Původní vlečka z Litoměřic horního nádraží byla vybudována v roce 1944 jako vlečka do překladiště podzemní vojenské továrny Richard na místě mrazíren vybudovaných v roce 1988. Po skončení 2. světové války byla vlečka nadále využívána pro nakládání vytěženého vápence z dolu na místě někdejší továrny, nicméně v 70. letech 20. století byl důl uzavřen a rozvětvená vlečky pozbyla významu.

Po rozhodnutí o výstavbě závodu Litoměřických mrazíren na místě bývalého překladiště byla prakticky přesně v trase původní vlečky z roku 1944 (respektive její nejvýchodnější koleje) vybudována nová, kratší vlečka do mrazíren, skládající se z dvojice rovnoběžný kolejí podél rampy největší výrobní haly areálu. Vlečka odbočovala z koleje trati Lovosice – Česká Lípa již v obvodu stanice Litoměřice horní nádraží, nedaleko kratší, později rovněž zrušené vlečky do stavebnin.

Vlečka byla využívána přibližně v období 1992–2003, kdy byla demontována výhybka ve stanici a vlečka pozbyla významu. Koleje byly částečně sneseny a jejich zbývající úsek postupně zarůstá křovím.

U garáží mezi zastávkou Litoměřice Cihelna a stanicí Litoměřice horní nádraží zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
U garáží mezi zastávkou Litoměřice Cihelna a stanicí Litoměřice horní nádraží zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.
 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 629×, naposledy dne 16. 12. 2017 v 6:55.
 
   

Články související s tématem Vlečka Litoměřice horní nádraží - mrazírny

Zpět | Nahoru

Litoměřice horní nádraží (žst)
Litoměřice horní nádraží (žst)
Název stanice: Litoměřice horní nádraží Číslo stanice: 570192 Zkratka: LTE HN Kilometrická poloha: …
Katalog vleček
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Litoměřice horní nádraží (žst)
Litoměřice horní nádraží (žst)
Název stanice: Litoměřice horní nádraží Číslo stanice: 570192 Zkratka: LTE HN Kilometrická poloha: …
Litoměřice Cihelna (žzast)
Litoměřice Cihelna (žzast)
Název zastávky: Litoměřice Cihelna Číslo zastávky: 573196 Kilometrická poloha: 42,715 Provozní …
Podzemní továrna Richard
Podzemní továrna Richard
Podzemní továrna Richard byla budována v letech 1944 a 1945 na západním okraji Litoměřic jako prostor pro zbrojní výrobu - především tankové motory, naváděcí…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-12-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20Litom%C4%9B%C5%99ice%20horn%C3%AD%20n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20-%20mraz%C3%ADrny.
 
Desktopová verze | Mobilní verze