Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
LDN Babice
Vlečky
Tunely pod Radlasem

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Vodojemy při ulici Tvrdého
Wolfova vila Stárkov
Brněnské podzemí
Bondyho vila Nově Město nad Metují

Nejnovější

Tunel Botiče
Sklep u nádraží ve Lhotici
Odlehčovací komory kanalizace v Brně
Odlehčovací komora Uhelná
Verneřice (žst)
Lovečkovice (žst)
Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru

Náhodné

Čistá (ORP Mladá Boleslav)
Mlékojedy
Lomy
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Vlečka Nová Role - porcelánka

Faktografie

Vystavěna:1921?
Ukončení provozu:cca 2013
Číslo vlečky:3144
Délka:0,7 km (1,4 km s rozvětvením)
Vlečka je se stanicí spojena dvěma spojkami.
Vlečka je se stanicí spojena dvěma spojkami.
Pátá staniční kolej přináležící k vlečce a severní spojka s bránou do areálu.
Pátá staniční kolej přináležící k vlečce a severní spojka s bránou do areálu.
Brána areálu na severní spojující koleji.
Brána areálu na severní spojující koleji.

Popis

Vlečka do porcelánky (v roce 2015 součást akiové společnosti Thun 1794) za nádražím v Nové Roli byla vystavěna pravděpodobně v roce 1921 v souvislosti s výstavbou samotného závodu. Vlečka se skládala z koleje rovnoběžné s kolejištěm stanice Nová Role (zdánlivě jde o 5. staniční kolej), ze které odbočují dvě spojovací koleje do areálu firmy. Jedna na severním a jedna na jižním zhlaví, přičemž obě ústily do páteřní koleje vlečky vedoucí od severu podél východního okrje závodu a stáčející se k západu. Z této koleje odbočovala ještě slepá kolej podle rampy největší výrobní haly umístěné v jižní části areálu.

Vlečka nebla používána a kolem roku 2014 byla snesena mimo kolej přiléhající ke kolejišti stanice a spojky, které v roce 2015 končí na hranici areálu procelánky.

Za branou je na konci roku 2014 kolej již snesena.
Za branou je na konci roku 2014 kolej již snesena.
Jižní spojka odbočující souběžně s tratí do Chodova.
Jižní spojka odbočující souběžně s tratí do Chodova.
Také zde byly koleje sneseny dříve, než se vlečka dožila 100 let.
Také zde byly koleje sneseny dříve, než se vlečka dožila 100 let.
Tudy vedla hlavní vlečková kolej - zaorané koleje dnes kryje neporušený trávník.
Tudy vedla hlavní vlečková kolej - zaorané koleje dnes kryje neporušený trávník.
 
Článek ze dne 2. 1. 2015 byl naposledy upraven dne 2. 1. 2015 a zobrazen celkem 382×, naposledy dne 24. 6. 2017 v 2:47.
 
   

Články související s tématem Vlečka Nová Role - porcelánka

Zpět | Nahoru

Nová Role (žst)
Nová Role (žst)
Název stanice: Nová Role Číslo stanice: 740852 Zkratka: NRO Kilometrická poloha: 12,061 …
Vlečka Hořovice - Primagra - Hořovice
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Nová Role (žst)
Nová Role
leží v v ORP v nadmořské výšce m. V roce zde žilo obyvatel. má katastrální území o rozloze ha.Seznam železničních zastávek a stanic na katastruNová R…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vertéši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-06-24]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20Nov%C3%A1%20Role%20-%20porcel%C3%A1nka.
 
Desktopová verze | Mobilní verze