Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
LDN Babice
Vlečky
Tunely pod Radlasem

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Vodojemy při ulici Tvrdého
Wolfova vila Stárkov
Brněnské podzemí
Bondyho vila Nově Město nad Metují

Nejnovější

Tunel Botiče
Sklep u nádraží ve Lhotici
Odlehčovací komory kanalizace v Brně
Odlehčovací komora Uhelná
Verneřice (žst)
Lovečkovice (žst)
Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru

Náhodné

Neratovice
Hnačov
Sobůlky
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Vlečka Rájec-Jestřebí - chemička

Faktografie

Vystavěna:?
Ukončení provozu:v provozu (2016)
Číslo vlečky:5193
Délka:0,2 km (0,728 km s rozvětvením)

Nejstarší z železničních vleček v Rájci-Jestřebí spojuje severní část stanice s areálem původního lihovaru, později přestavěného na chemičku vyrábějící chemické přípravky pro zemědělství a domácnosti.

Vlečka je tvořena spojovací kolejí odbočující ze stanice v km 185,453 výhybkou č. 13 z koleje č. 6 a v km 185,222 navazující na severní konec koleje č. 10. Ze spojovací koleje odbočují tři větve vlečky číslované od severu jako větev III odbočující výhybkou č. CH1, prostřední větev II odbočující výhybkou č. CH2 a jižní větev I odbočující ze spojovací koleje výhybkou č. CH3. V současnosti (2016) je každá větev vlečky tvořena jedinou kolejí bez dalšího rozvětvení.

V roce 2016 je vlečka využívána prakticky denně pro přistavování a odvoz kotlových vozů se surovinami pro chemickou výrobu.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/web/virtuals/99116/virtual/www/domains/spravnym.smerem.cz/tema.php(290) : eval()'d code on line 1
Výhybkou č. CH1 jižně od přejezdu s ulicí Oldřicha Blažka odbočuje ze spojovací koleje větěv III vlečky do chemičky společnosti VIA-REK v Rájci-Jestřebí.
Výhybkou č. CH1 jižně od přejezdu s ulicí Oldřicha Blažka odbočuje ze spojovací koleje větěv III vlečky do chemičky společnosti VIA-REK v Rájci-Jestřebí.
Celkový pohled na historické budovy lihovaru a III. větev vlečky do chemičky v Rájci-Jestřebí.
Celkový pohled na historické budovy lihovaru a III. větev vlečky do chemičky v Rájci-Jestřebí.
Nejsevernější III. větev vlečky je tvořená kolejí, která prochází krytým stáním pro stáčení kapalných surovin z kotlových vozů.
Nejsevernější III. větev vlečky je tvořená kolejí, která prochází krytým stáním pro stáčení kapalných surovin z kotlových vozů.
Rájecká vlečka do chemičky patří k nejfrekventovanějším vlečkýám na <a href=/Tema/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD%20tra%C5%A5%20Brno%20%E2%80%93%20%C4%8Cesk%C3%A1%20T%C5%99ebov%C3%A1>trati mezi Brnem a Českou Třebovou</a>.
Rájecká vlečka do chemičky patří k nejfrekventovanějším vlečkýám na trati mezi Brnem a Českou Třebovou.
Pohled od severu na II. větev vlečky odbočující výhybkou č, CH2 (vlevo) a I. větev odbočující výhybkou č. CH3 (v dálce).
Pohled od severu na II. větev vlečky odbočující výhybkou č, CH2 (vlevo) a I. větev odbočující výhybkou č. CH3 (v dálce).
II. větev vlečky je s délkou 200 m nejdelší kolejí vlečky.
II. větev vlečky je s délkou 200 m nejdelší kolejí vlečky.
II. větev vlečky do chemičky VIA-REK v Rájci-Jestřebí.
II. větev vlečky do chemičky VIA-REK v Rájci-Jestřebí.
Čerstvě odstavené kotlové vozy na II. větvi vlečky do chemičky v Rájci-Jestřebí.
Čerstvě odstavené kotlové vozy na II. větvi vlečky do chemičky v Rájci-Jestřebí.
Pohled na výhybku č. CH3, na které ze spojovací koleje odbočuje I. větev vlečky do chemičky a v dálce výhybku č. 11 (dříve D1), na které odbočuje nepoužívaná <a href=/Tema/Vle%C4%8Dka%20R%C3%A1jec-Jest%C5%99eb%C3%AD%20-%20d%C5%99eva%C5%99sk%C3%A9%20z%C3%A1vody>vlečka do bývalých dřevařských závodů</a> (na jejím začátku stojí odstavené kotlové vozy).
Pohled na výhybku č. CH3, na které ze spojovací koleje odbočuje I. větev vlečky do chemičky a v dálce výhybku č. 11 (dříve D1), na které odbočuje nepoužívaná vlečka do bývalých dřevařských závodů (na jejím začátku stojí odstavené kotlové vozy).
 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 413×, naposledy dne 24. 6. 2017 v 0:38.
 
   

Články související s tématem Vlečka Rájec-Jestřebí - chemička

Zpět | Nahoru

Vlečka Rájec-Jestřebí - pila
Železniční vlečky v Rájci-Jestřebí
Ze železniční stanice Rájec-Jestřebí odbočovaly v průběhu let 4 různé vlečky: nejstarší vlečka do chemické továrny, dříve lihovaru hraběte Demblina…
Vlečka Praha-Horní Počernice -  NEUBER Praha
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Vlečka Rájec-Jestřebí - pila
Vlečka Rájec-Jestřebí - pila
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:v provozu (2016) Číslo vlečky: Délka:0,234 km Vlečka na pilu v Rájci-Jestřebí vznikla oddě…
Vlečka Rájec-Jestřebí - šamotka
Vlečka Rájec-Jestřebí - šamotka
Faktografie Vystavěna:1908? Ukončení provozu:cca 2007 Číslo vlečky:5194 Délka:1,0 km (1,729 km s rozvětvením) Vlečka do p…
Vlečka Rájec-Jestřebí - dřevařské závody
Vlečka Rájec-Jestřebí - dřevařské závody
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:cca 2000 Číslo vlečky:5195 Délka: Vlečka stále čeká na vložení informací. Pokud o …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vertéši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-06-24]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20R%C3%A1jec-Jest%C5%99eb%C3%AD%20-%20chemi%C4%8Dka.
 
Desktopová verze | Mobilní verze