| Brněnská výstavní dráha | zaniklá zábavní dráha | 381 mm | 1,4 km | Dočasná drážka na brněnském výstavišti měla liliputí rozchod 381 mm a sloužila zřejmě pouze v průběhu výstavy k 10. výročí ČSR. |
| Úzkokolejka v Kamenné kolonii v Brně | zrušená důlní drážka | ? | cca 0,7 km | Lomová drážka v městské štěrkově na místě pozdější Kamenné kolonie používala animální trakci. Zrušena byla před výstavbou nouzové dělnické kolonie v roce 1925. |
![Úzkokolejka v tramvajové štole Úzkokolejka v tramvajové štole](/Temata/Uzkokolejka_v_tramvajove_stole/uzkokolejka_v_tramvajove_stole_1.jpg) | Úzkokolejka v tramvajové štole | neprovozní stavební drážka | 600 mm | více než 0,51 km | Stavební drážka o délce přes půl kilometru sloužila při ražení tzv. tramvajové štoly pod hradem Špilberkem v Brně. Na jednokolejné drážce se nacházely čtyři točny a výhybka před portálem štoly. Drážka je z velké části zachována dodnes. |
![Úzkokolejka Sdružených uměleckoprůmyslových závodů v Brně Úzkokolejka Sdružených uměleckoprůmyslových závodů v Brně](/Temata/Uzkokolejka_v_tovarne_up/uzkokolejka_v_tovarne_up_11.jpg) | Úzkokolejka Sdružených uměleckoprůmyslových závodů v Brně | zrušená průmyslová drážka | 600 mm | přes 0,124 km | Čtyřkolejná úzkokolejka s humánním pohonem vozíků sloužila v továrně na nábytek Karel Slavíček (později UP, Tusculum) v brněnském Králově Poli. V roce 2018 byla drážka v souvislosti s výstavbou nových domů zlikvidována. |
![Úzkokolejka krytů v Divišově čtvrti Úzkokolejka krytů v Divišově čtvrti](/Temata/Uzkokolejka_krytu_v_divisove_ctvrti/uzkokolejka_krytu_v_divisove_ctvrti_1.jpg) | Úzkokolejka krytů v Divišově čtvrti | zaniklá důlní drážka | 600 mm | více než 0,1 km | Systém důlních drážek pro odvoz vylámaného kamnene byl zbudován za účelem ražby krytů za Královopolskou strojírnou v Divišově čtvrti v Brně. |
![Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí v Židenicích Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí v Židenicích](/Temata/Uzkokolejka_za_rokycanovou_ulici/uzkokolejka_za_rokycanovou_ulici_1.jpg) | Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí v Židenicích | neprovozní průmyslová drážka | 600 mm | zhruba 0,07 km | Malá průmyslová drážka o dvou kolejích rozchodu 600 mm se ukrývá v hale nevelké strojírny za Rokycanovou ulicí v Brně-Židenicích. |
![Úzkokolejka řečkovické cihelny Úzkokolejka řečkovické cihelny](/Temata/Uzkokolejka_reckovicke_cihelny/uzkokolejka_reckovicke_cihelny_1.jpg) | Úzkokolejka řečkovické cihelny | zrušená průmyslová drážka | 600 mm | nejméně 0,06 km | Nevelká drážka řečkovické cihelny v Brně spojovala zřejmě cihelnu s přilehlým hliníkem. |
![Úzkokolejka na Vlhké ulici v Brně Úzkokolejka na Vlhké ulici v Brně](/Temata/Uzkokolejka_na_vlhke_ulici/uzkokolejka_na_vlhke_ulici_4.jpg) | Úzkokolejka na Vlhké ulici v Brně | průmyslová drážka bez provozu | 600 mm | 0,018 km | Krátká drážka s jednou výhybkou a třemi kolejemi o délce cca 9 msloužila pro přepravu dřeva v areálu Stavebního podniku města Brna. |
![Úzkokolejka za Rumištěm Úzkokolejka za Rumištěm](/Temata/Uzkokolejka_za_rumistem/uzkokolejka_za_rumistem_3.jpg) | Úzkokolejka za Rumištěm | neprovozní manipulační drážka | 600 mm | min 0,018 km | Krátká úzkorozchodka chátrá v továrních dvorních traktech bývalých textilek za ulicí Rumiště v Brně. Drážka zřejmě sloužila pro dopravu řeziva ke katru místní pily. |
![Dětská železnice v Brně Dětská železnice v Brně](/Temata/Detska_zeleznice_v_brne/detska_zeleznice_v_brne_1.jpg) | Dětská železnice v Brně | zrušená parková železnice | 600 mm | ? | O brněnské dětské železnici na výstavišti se málo ví. Vystavěna byla zřejmě v roce 1954, ale nešlo o klasickou pionýrskou železnici, na které zajišťovaly provoz děti, ale pouze o parkovou dráhu. Demontována byla zřejmě v roce 1955 při rozšiřování výstaviště. |
| Úzkokolejka na stavbě vodojemu Holé hory | zrušená stavební drážka | ? | ? | Na stavbě vodojemu Holé hory v Brně na Lesné byla nejpozději v roce 1913 vybudována stavební drážka s ručním pohonem. pravděpodobně o rozchodu 600 mm. |
| Úzkokolejka maloměřické cementárny | zaniklá průmyslová drážka | 760 mm | ? | Úzkokolejka v areálu cementárny v brněnských Maloměřicích byla oddělena od drážek v tunelech na Hádech. |
| Úzkokolejka na Stránské skále | zaniklá důlní drážka | 600 mm | ? | Důlní drážka s malým nádražím byla vybudována pro ražbu tunelů podzemní továrny na Stránské skále v Brně a odvoz vytěženého kamene směrem ke kolonii Černovičky. |