|
|
|
|
Nová Tišnovka |
Název Nová Tišnovka bývá někdy používán v kontrastu s pojmenováním Stará Tišnovka pro železniční trať mezi brněnským železničním uzlem a stanicí Tišnov. Zatímco Stará Tišnovka byla jednokolejná trať stoupající hustou městskou zástavbou Zábrdovic a Husovic do králova Pole a byla zrušena v roce 1962, obchází Nová Tišnovka jako moderně koncipovaná dvoukolejná dráha město Brno přes Maloměřice, Obřany a pod Lesnou po svažitém úbočí a přes čtveřici tunelů (Obřanský, Cacovický, Husovický a Královopolský).
| | Článek ze dne 19. 6. 2014 byl naposledy upraven dne 22. 9. 2017 a zobrazen celkem 17148×, naposledy dne 9. 2. 2025 v 2:29. | |
|
Články související s tématem Nová Tišnovka
|
Zpět | Nahoru |
|
|
Stará Tišnovka O původu Staré Tišnovky
Teprve od počátku 60. let 20. století vede železniční trať Brno - Tišnov v dnešní stopě, tj. z hlavního brněnského nádraží přes Brno… |
|
Husovický tunel
Název tunelu:
Husovický
Evidenční číslo:
219
Délka:
260,24 m
Trať:
Brno – Havlíčkův Brod (250)
… |
|
Obřanský tunel
Název tunelu:
Obřanský
Evidenční číslo:
217
Délka:
64,58 m
Trať:
Brno – Havlíčkův Brod (250)
… |
|
Cacovický tunel
Název tunelu:
Cacovický
Evidenční číslo:
218
Délka:
70 m
Trať:
Brno – Havlíčkův Brod (250)
Úsek:
Brno-Maloměřice – Brno-Le… |
|
Královopolský tunel
Název tunelu:
Královopolský
Evidenční číslo:
220
Délka:
88 m
Trať:
Brno – Havlíčkův Brod (250)
Úsek:
Brno-Lesná – Brno-Krá… |
|
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Číslo trati SŽDC:
250
Číslo trati SJŘ:
Délka:
188 km
… |
|
|
|