Vlečka Litoměřice horní nádraží - Litoměřické mrazírny

Následující text byl převzat z tématu Vlečka Litoměřice horní nádraží - mrazírny:

Faktografie

Vystavěna:1944, resp. 1988
Ukončení provozu:2003
Číslo vlečky:3110
Délka:0,5 km s rozvětvením 0,7 km
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.

Původní vlečka z Litoměřic horního nádraží byla vybudována v roce 1944 jako vlečka do překladiště podzemní vojenské továrny Richard na místě mrazíren vybudovaných v roce 1988. Po skončení 2. světové války byla vlečka nadále využívána pro nakládání vytěženého vápence z dolu na místě někdejší továrny, nicméně v 70. letech 20. století byl důl uzavřen a rozvětvená vlečky pozbyla významu.

Po rozhodnutí o výstavbě závodu Litoměřických mrazíren na místě bývalého překladiště byla prakticky přesně v trase původní vlečky z roku 1944 (respektive její nejvýchodnější koleje) vybudována nová, kratší vlečka do mrazíren, skládající se z dvojice rovnoběžný kolejí podél rampy největší výrobní haly areálu. Vlečka odbočovala z koleje trati Lovosice – Česká Lípa již v obvodu stanice Litoměřice horní nádraží, nedaleko kratší, později rovněž zrušené vlečky do stavebnin.

Vlečka byla využívána přibližně v období 1992–2003, kdy byla demontována výhybka ve stanici a vlečka pozbyla významu. Koleje byly částečně sneseny a jejich zbývající úsek postupně zarůstá křovím.

U garáží mezi zastávkou Litoměřice Cihelna a stanicí Litoměřice horní nádraží zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
U garáží mezi zastávkou Litoměřice Cihelna a stanicí Litoměřice horní nádraží zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.

 
Článek ze dne 18. 6. 2016 byl naposledy upraven dne 18. 6. 2016 a zobrazen celkem 12374×, naposledy dne 24. 4. 2024 v 19:12.
 
 

Články související s tématem Vlečka Litoměřice horní nádraží - Litoměřické mrazírny

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-04-24]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%25C4%258Dka%2520Litom%25C4%259B%25C5%2599ice%2520horn%25C3%25AD%2520n%25C3%25A1dra%25C5%25BE%25C3%25AD%2520-%2520Litom%25C4%259B%25C5%2599ick%25C3%25A9%2520mraz%25C3%25ADrny.
 
Desktopová verze | Mobilní verze