|
|
|
|
Vlečka Brno-Chrlice - průmyslový areál |
Faktografie
Vystavěna: | po 1954 |
Ukončení provozu: | v provozu |
Číslo vlečky: | 5022 |
Délka: | 1,9 km (2,4 km s rozvětvením) |
| Vlečka do průmyslového areálu vykružuje elegantní oblouk and Dvorským potokem v Chrlicích. |
Vlečka firmy Raven ze stanice Brno-Chrlice odbočuje na jižním zhlaví stanice souběžně s vlečkou do sila a přibližně 1,5 km dlouhým obloukem ve tvaru písmene U se stáčí nejprve k východu společně s tratí Brno - Přerov (300), poté k severovýchodu a posléze opět k východu, kde končí 0,5 km dlouhým přímým dvojkolejným úsekem v průmyslovém areálu, kde sídlí větší počet firem. V roce 2014 byla vlečka v pravidelném provozu.
| | Ze stanice vychází jižním směrem podle trati Brno - Přerov (na fotografii vpravo). |
| | Ospalá odvratná kolej končí pod stínuplým ořešákem. |
| | Vjezdové návěstidlo do Brna-Chrlic ve směru od Sokolnic-Telnice společně s odvratnou kolejí lemovanou dvojicí seřaďovacích návěstidel na vlečce do průmyslového areálu. |
|
| V roce 2014 vlečka trpí podudržovaností, která se projevuje na několika místech propady kolejového spodku. |
| | Mostek přes místní komunikaci za areálem sila v Chrlicích. |
| | Přes bujný porost okolo vlečky vykukují vrcholky budovy průmyslového areálu. Zdá se však, jako by kolej vedla jinam… |
| | …ve skutečnosti však ladnými protilehlými oblouky tvau S vchází přímo do areálu průmyslových podniků. |
|
| Brána za lokomotivní remízou zůstává v posledních letech trvale otevřená. Tedy vstupme. |
| | Malé kolejiště v areálu končí kusou kolejí mířící slepě na západ, směrem, kde lze za poli tušit chrlickou stanici. |
| | Anglická výhybka u lokomotivní remízy na západním konci kolejiště druhé nejvýchodnější brněnské vlečky. |
| | Západní zhlaví kolejiště v areálu. Úplně vlevo vlečka přicházející ze stanice Brno-Chrlice, dál kusá kolej, anglická výhybka a lokomotivní remíza. |
|
| Celkový pohled (k východu) na zvlněné kolejiště vlečky uvnitř areálu. |
| | Čtyři výhybky na samém okraji brněnského železničního uzlu. |
| | Západ slunce nad vlečkovým kolejištěm v průmyslovém areálu v Chrlicích (pohled na západ). |
| | Kolejiště končí pod masivní konstrukcí mostových jeřábů společnosti Raven CZ. |
|
| | Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 16972×, naposledy dne 24. 1. 2025 v 6:59. | |
|
Články související s tématem Vlečka Brno-Chrlice - průmyslový areál
|
Zpět | Nahoru |
|
|
Brno-Chrlice (žst)
Název stanice:
Brno - Chrlice
Číslo stanice:
340752
Zkratka:
CRL
Kilometrická poloha:
8,801
… |
|
Brněnské vlečky
Brno sice nepatří mezi nejprůmyslovější města Česka, ale svojí velikostí se řadí na druhé místo po Praze a tomu odpovídá také poměrně vysoký počet průmyslový… |
|
Katalog vleček
Seznam železničních vleček
Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem … |
|
Vlečka Brno-Chrlice - silo
Faktografie
Vystavěna:?
Ukončení provozu:v provozu (2014)
Číslo vlečky:?
Délka:0,8 km, s rozvětvením 1,5 km
Vlečka odbo… |
|
|
|
Komentáře:
| Autor: Jiří Ambros | Čas: 23. 4. 2021, 17:9 | Ještě mě zaujal popisek "nejvýchodnější výhybky v Brně". To se mi nějak nezdá, stanice Brno-Slatina (s velkým množstvím výhybek) je východněji. | |
| Autor: Jiří Ambros | Čas: 9. 3. 2020, 22:20 | Původně šlo o panelárnu Prefa - byla zprovozněna v roce 1973, pravděpodobně spolu s vlečkou. Více viz https://www.brnak.net/index.php?id=chr_v3_txt | |
| |
Stránka: |
|