Faktografie
Vystavěna: | ? |
Ukončení provozu: | v provozu (2016). |
Číslo vlečky: | 6268 |
Délka: | 0,16 km |
 | Vlečka odbočuje výhybkou M1 z koleje 103 stanice Hanušovice za mostem přes Moravu (zábradlí vpravo). |
Vlečka ke skladišti a nákladové rampě bývalé textilní továrny Slezan, která byla jednou z posledních přádelen lnu v Česku a byla zbourána na přelomu let 2013 a 2014, odbočuje výhybkou M1 z koleje č. 103 železniční stanice Hanušovice v km 0,156 za mostkem přes řeku Moravu a přejezdem přes Pražskou ulici neboli silnici č. 446. Vlečka je tvořena jedinou kolejí o délce 160 m jdoucí od výhybky severozápadním směrem souběžně s tratí č. 292 a končící zarážedlem před přejezdem trati přes ulici Hlavní.
Běžný provoz na vlečce skončil s útlumem provozu závodu č. 05 textilní továrny Slezan cca v roce 2003 (uvítáme zpřesnění informace), v souvislosti s rekonstrukcí trati č. 292 v roce 2016 byla nicméně vlečka zprovozněna a našla využití při odstavování stavebních strojů a vlaků před mostem přes Moravu.
 | V roce 2016 dospěla rekonstrukce trati z Jeseníka až k výhybce M1. Další osud vlečky je tak zatím nejistý. |
|  | Vlečka do bývalého Slezanu je tvořena jedinou kolejí rovnoběžnou se železniční tratí. |
|
 | Po mnoha letech se v roce 2016 brána do areálu opět otevřela a po kolejích projely vlaky. |
|  | Budovy vlevo jsou ovšem jedněmi z mála, které zbyly z rozlehlého areálu textilní továrny. Proto jsou stavební vlaky jedinými, které můžou vlečku využít - nakládat není co. |
|
 | Posun na krátké vlečce byl zajišťován motorizovaným lanovým navijákem s možností nasazení ruční kliky. |
|  | Nebýt chybějícího lana, zdá se, že by naviják fungoval i po téměř 15 letech od ukončení provozu. |
|
 | Nedaleko od navijáku se už nachází koncové zarážedlo neboli šturc. |
|  | To je konec, dál koleje ani areál továrny nepokračují. |
|
 | Pohled zpět od severovýchodu ke stanici Hanušovice a přejezd přes Pražskou ulici. |
|  | Sbohem vlečko do Slezanu. |
|
|