Tramvajová štola je téměř přímá a od Pekařské ulice vytrvale stoupá.
Po ukončení ražby zůstal ve štole ventilátor, který postupně rozkvétá.
V horní části štoly nejsou koleje a tak podlahu zdobí sintrové stupínky.
Prostá čelba štoly se nachází jen několik desítek metrů od Údolní ulice.
Na několika místech vytváří bělostné sintrové nánosy na stěnách úžasné reliéfy.
Z hlavní štoly vycházejí k severu čtyři slepé odbočky ve tvaru písmene T.
Čelba odbočky z tramvajové štoly.
Prorezavělý důlní ventilátor jako mlčenlivý svědek prací, které před desítkami let podryly hrad Špilberk.
Nejvyšší část tramvajové štoly je suchá a nejméně poškozená.
Na počátku 10. let 21. století dochází k prorezavění ocelové výdřevy a postupnému hroucení stěn a stropu štoly, díky čemuž byla důkladně zabezpečena proti vniknutí a v dohledné době možná zmizí nadobro.
Tady bude článek o tramvajové štole na Pekařské ulici v Brně. Ještě předtím bude ale tady článek o podzemí továrny Fruta na stejné ulici.
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 31651×, naposledy dne 21. 11. 2025 v 7:03.
Černovické metro
Jako Černovické metro bývá neoficiálně označován systém drenážních štol a šachet pod historickým centrem ukrajinského města Чернівці (Černovice). Přibližně…
Brněnské podzemí
Jako druhé největší české město má Brno co nabídnout nejen nad zemí, ale také pod ní. Nejde jen o známé kasematy na Špilberku nebo na počátku 21. století zpř…
Druhé Brno Každé větší město ubíhá do více rozměrů. Lze se v něm pohybovat po povrchu nebo pronikat do hloubky. Jinak tomu není ani v Brně. Naše běžné každodenní město se…