Havlíčkobrodský tunel

Název tunelu: Havlíčkobrodský
Evidenční číslo: 224
Délka: 623 m
Trať: Brno – Havlíčkův Brod (250)
Úsek: Havlíčkův BrodPohledští Dvořáci
Zprovozněn: 1952
Zrušen: v provozu (2015)
Počet kolejí zamýšlený: 2
Počet kolejí současný (2018): 2
Jižní portál Havlíčkobrodského tunelu. Celý tunel se nachází v poměrně prudkém oblouku nad řekou Sázavou. U koleje 92* (vlevo) stojí opakovací návěstidlo OPřS92, opakující návěst návěstidla S92 za tunelem, v místě, kde z hlavní trati do Brna odbočuje jednokolejná spojka trati do Pardubic (směr odbočka Kubešův mlýn).
Jižní portál Havlíčkobrodského tunelu. Celý tunel se nachází v poměrně prudkém oblouku nad řekou Sázavou. U koleje 92* (vlevo) stojí opakovací návěstidlo OPřS92, opakující návěst návěstidla S92 za tunelem, v místě, kde z hlavní trati do Brna odbočuje jednokolejná spojka trati do Pardubic (směr odbočka Kubešův mlýn).

Popis

Dvojkolejný Havlíčkobrodský tunel se nachází na katastru města Havlíčkova Brodu na trati Brno – Havlíčkův Brod (250) mezi stanicí Havlíčkův Brod a zastávkou Pohledští Dvořáci.

Severní portál Havlíčkobrodského tunelu, kde trať přechází z oblouku do přímé a prochází tzv. odbočkou tunel (která je ovšem součástí stanice Havlíčkův Brod. Vpravo modrý terč odvratné koleje T1.
Severní portál Havlíčkobrodského tunelu, kde trať přechází z oblouku do přímé a prochází tzv. odbočkou tunel (která je ovšem součástí stanice Havlíčkův Brod. Vpravo modrý terč odvratné koleje T1.
Pohled na Havlíčkobrodský tunel od odbočku Tunel přes seřaďovací návěstidlo Se1.
Pohled na Havlíčkobrodský tunel od odbočku Tunel přes seřaďovací návěstidlo Se1.
Severní portál Havlíčkobrodského tunelu. Vlevo dvě koleje trati z Brna a jedna kolej dráhy z Pardubic, vpravo kolej zrušené vlečky do areálu obalovny stavební firmy.
Severní portál Havlíčkobrodského tunelu. Vlevo dvě koleje trati z Brna a jedna kolej dráhy z Pardubic, vpravo kolej zrušené vlečky do areálu obalovny stavební firmy.
Přestože nevede skrz zvlášť vysokou horu, působí Havlíčkobrodský tunel majestátním dojmem.
Přestože nevede skrz zvlášť vysokou horu, působí Havlíčkobrodský tunel majestátním dojmem.

Zdroje

  1. Stečínský, B.: Železniční tunely v České republice, dostupné z http://www.tunely.cz/tunely/zajimavosti/zaj1/zeltun02.htm.

 
Článek ze dne 1. 8. 2015 byl naposledy upraven dne 2. 2. 2018 a zobrazen celkem 860×, naposledy dne 20. 7. 2018 v 8:09.
 
   

Články související s tématem Havlíčkobrodský tunel

Zpět | Nahoru

Seznam českých železničních tunelů
Seznam českých železničních tunelů
Ev. č. Obrázek Název tunelu (proklik na článek)Stav Délka Trať Úsek Poznámka 2Svojšínskýv provozu151,78 mPlzeň – Cheb (170)Svojšín – OšelínTunel se n…
Havlíčkův Brod (žst)
Havlíčkův Brod (žst)
Název stanice: Havlíčkův Brod Číslo stanice: 542134 Zkratka: HBR Kilometrická poloha: 224,108 …
Vlečka Havlíčkův Brod - správa silnic
Vlečka Havlíčkův Brod - správa silnic
Faktografie Vystavěna: ? Ukončení provozu: před 2017 Číslo vlečky: ? Délka: 0,2 …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: PetrČas: 10. 4. 2018, 21:31
Dachs III. Rafinerie. Já o tom něco vím, ale je to dost
diskrétní záležitost.

Autor: TinČas: 27. 2. 2018, 21:59
Za války měla být v tunelu rafinerie. Moc se o tom neví, moc toho nezbylo. Jmenovalo se to "Dachs III".



Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2018-07-22]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Havl%C3%AD%C4%8Dkobrodsk%C3%BD%20tunel.
 
Desktopová verze | Mobilní verze