Kralice nad Oslavou (žst)

Název stanice: Kralice nad Oslavou
Číslo stanice: 344655
Zkratka: KRO
Kilometrická poloha: 23,651
Provozní obvod: Havlíčkův Brod
Provozovatel: SŽDC
Trať: Brno - Jihalava (240)
Předchozí stanice: Rapotice
Následující stanice: Náměšť nad Oslavou

Popis

Železniční stanice Kralice nad Oslavou se od roku 1898 nachází na jižním okraji obce Kralice nad Oslavou při ulici Nádražní. Stanice plní důležitou roli míjení vlaků na jednokolejné trati, je obsluhována osobními vlaky a svou roli hraje i v nákladní dopravě při příležitostné nakládce a vykládce na manipulačních kolejích. Ze stanice nevede žádná vlečka. V roce 2015 disponuje stanice dvěma dopravními a dvěma manipulačními kolejemi a vzhledem ke své poloze ve dvojici protilehlých oblouků (ve tvaru písmene S) je vybavena méně obvyklými opakovacími návěstidly. Na jižním zhlaví stanice se nachází přejezd se silnicí č. 392 neboli ulicí U Závor, který byl v roce 2015 vybaven dálkově ovládanými, ručně zvedanými závorami.

Staniční řád železniční stanice Kralice nad Oslavou verze 2006 (pdf 556 kiB).

Pohled na obě dopravní koleje stanice Kralice nad Oslavou od jihozápadu (od přejezdu).
Pohled na obě dopravní koleje stanice Kralice nad Oslavou od jihozápadu (od přejezdu).
Staniční budova na nádraží v Kralicích nad Oslavou od západu (od obce).
Staniční budova na nádraží v Kralicích nad Oslavou od západu (od obce).

Netradiční font písma na staniční ceduli v Kralicích nad Oslavou.
Netradiční font písma na staniční ceduli v Kralicích nad Oslavou.
Brejlovec 750 719-7 se zářivým lakem, který na skříni sotva zaschnul, uhání v nedělním podvečeru s rychlíkem R662 Petr Vok směr jižní Čechy a Plzeň.
Brejlovec 750 719-7 se zářivým lakem, který na skříni sotva zaschnul, uhání v nedělním podvečeru s rychlíkem R662 Petr Vok směr jižní Čechy a Plzeň.
Trampové jezdí do Kralic vlakem od 20. let 20. století. Kolejnice na rampě (podobná té v Brně-Slatině je tu ještě o 30 let déle.
Trampové jezdí do Kralic vlakem od 20. let 20. století. Kolejnice na rampě (podobná té v Brně-Slatině je tu ještě o 30 let déle.
Časy, kdy do expozice historické tiskárny jezdili turisté převážně vlakem, jsou již pryč; krásná cedule ale zve přibyvší na prohlídku nejcennější kralické památky stále.
Časy, kdy do expozice historické tiskárny jezdili turisté převážně vlakem, jsou již pryč; krásná cedule ale zve přibyvší na prohlídku nejcennější kralické památky stále.
V roce 2015 byl ještě předzváněč trojlístek dřevěných závor v každodenním provozu. Už se nad ním, ale stahovaly mraky modernizace.
V roce 2015 byl ještě předzváněč trojlístek dřevěných závor v každodenním provozu. Už se nad ním, ale stahovaly mraky modernizace.

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.

 
Článek ze dne 18. 6. 2014 byl naposledy upraven dne 18. 6. 2014 a zobrazen celkem 1072×, naposledy dne 22. 8. 2019 v 11:52.
 
 

Články související s tématem Kralice nad Oslavou (žst)

Zpět | Nahoru

vl.v km 4,390 (odbočení vlečky z širé trati)
Seznam českých železničních zastávek a stanic
Seznam železničních zastávek a stanic v ČR obsahuje všechny železniční stanice, zastávky a tarifní nebo jinak zajímavá místa (hlásky, hradla, místa pro odstu…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2019-08-23]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Kralice%20nad%20Oslavou%20(%C5%BEst).
 
Desktopová verze | Mobilní verze