Moravské Bránice (žst)

Název stanice: Moravské Bránice
Číslo stanice: 349852
Zkratka: MBR
Kilometrická poloha: 131,862
Provozní obvod: Jihlava
Provozovatel: SŽDC
Trať:
Předchozí stanice: Silůvky
Následující stanice a zastávka: Silůvky
Ivančice letovisko

Popis

K malebné stanici na akátové dráze je zatím k dispozici následujících 41 fotografií z objektivu Jana Rybníčka.

Stanice Moravské Bránice leží na železniční trati 244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a její odbočce do Oslavan. Foto: Jan Rybníček.
Stanice Moravské Bránice leží na železniční trati 244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a její odbočce do Oslavan. Foto: Jan Rybníček.
Výpravbní budova železniční stanice Moravské Bránice od obce. Foto: Jan Rybníček.
Výpravbní budova železniční stanice Moravské Bránice od obce. Foto: Jan Rybníček.
Pohled na stanici od severu ze Střelic. Vlevo je dobře patrná kolej po zrušené vlečce do panelárny. Foto: Jan Rybníček.
Pohled na stanici od severu ze Střelic. Vlevo je dobře patrná kolej po zrušené vlečce do panelárny. Foto: Jan Rybníček.
Severní z obou přejezdů ve stanici, krytých ručně spouštěnými závorami. Foto: Jan Rybníček.
Severní z obou přejezdů ve stanici, krytých ručně spouštěnými závorami. Foto: Jan Rybníček.
Severní železniční přejezd u stanice Moravské Bránice v původním stavu s ručně spouštěnými závorami. Foto: Jan Rybníček.
Severní železniční přejezd u stanice Moravské Bránice v původním stavu s ručně spouštěnými závorami. Foto: Jan Rybníček.
Foto: Jan Rybníček.
Foto: Jan Rybníček.
Stará dobrá dráha, kde se na ochranu životního prostředí moc nehraje. Foto: Jan Rybníček.
Stará dobrá dráha, kde se na ochranu životního prostředí moc nehraje. Foto: Jan Rybníček.
Stavělo 1 s rozpletem severního zhlaví. Foto: Jan Rybníček.
Stavělo 1 s rozpletem severního zhlaví. Foto: Jan Rybníček.
Stavělo 1 na severním (střelickém) zhlaví je dodnes (2009) vybaveno reflektorem. Foto: Jan Rybníček.
Stavělo 1 na severním (střelickém) zhlaví je dodnes (2009) vybaveno reflektorem. Foto: Jan Rybníček.
Rekonstrukce zachovala jedinečnou působivost interiéru z 19. století. Z dvou poklad v roce 2009 slouží už jen jedna.
Rekonstrukce zachovala jedinečnou působivost interiéru z 19. století. Z dvou poklad v roce 2009 slouží už jen jedna.
Elektrodynamické zařízení pro stanici velikoti Moravských Bránic je ukázkou nádherného stroje.
Elektrodynamické zařízení pro stanici velikoti Moravských Bránic je ukázkou nádherného stroje.
Postupem času nahradily smaltované cedulky obyčejnější plastové.
Postupem času nahradily smaltované cedulky obyčejnější plastové.
Tak vypadalo pracoviště výpravčího v roce 2009.
Tak vypadalo pracoviště výpravčího v roce 2009.
Vozidla řad 842 a 050 patřila v 1. desetiletí 20. století ke každodenní klasice.
Vozidla řad 842 a 050 patřila v 1. desetiletí 20. století ke každodenní klasice.

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.

 
Článek ze dne 18. 6. 2014 byl naposledy upraven dne 18. 6. 2014 a zobrazen celkem 2448×, naposledy dne 18. 10. 2019 v 3:39.
 
 

Články související s tématem Moravské Bránice (žst)

Zpět | Nahoru

Č.Těšín n.n. (obvod DVM nebo staniční kolejová skupina )
Seznam českých železničních zastávek a stanic
Seznam železničních zastávek a stanic v ČR obsahuje všechny železniční stanice, zastávky a tarifní nebo jinak zajímavá místa (hlásky, hradla, místa pro odstu…
Tunel Na Réně
Tunel Na Réně
Název tunelu: Na Réně Evidenční číslo: 202 Délka: 147,32 m Trať: Brno – Hrušovany nad Jevišovkou (244) …
Budkovický tunel
Budkovický tunel
Název tunelu: Budkovický Evidenční číslo: 201 Délka: 139,86 m Trať: Brno – Hrušovany nad Jevišovkou (244) …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2019-10-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Moravsk%C3%A9%20Br%C3%A1nice%20(%C5%BEst).
 
Desktopová verze | Mobilní verze