Vlečka Kutná Hora hlavní nádraží - strojírny

Faktografie

Vystavěna:cca 1963
Ukončení provozu:V provozu (2015)
Číslo vlečky:1262
Délka:cca 5,3 km
Vlečka vychází z jižního zhlaví stanice Kutná Hora hlavní nádraží a táhlým pravotočivým obloukem o délce 5 km se vrací ke stejnojmennému městu mezi místní části Perštejnec a Vrchlice.
Vlečka vychází z jižního zhlaví stanice Kutná Hora hlavní nádraží a táhlým pravotočivým obloukem o délce 5 km se vrací ke stejnojmennému městu mezi místní části Perštejnec a Vrchlice.

Rozsáhlá vlečka do areálu strojíren a sléváren ČKD Kutná Hora odbočuje od roku 1963 z jižního zhlaví stanice Kutná Hora hlavní nádraží a vede převážně mezi poli táhlým obloukem do areálu továrny, která od roku 1967 produkuje odlitky mj. pro železniční průmysl (např. podvozky pro Stachanovský závod v Kremenčuku na Ukrajině). Vlečka je trasována zvláštním způsobem tangenciálně k městu v dostatečné vzdálenosti 2-3 km za jeho okrajem a za kopcem tak, aby předpokládaný těžký provoz na vleče nepůsobil rušivě na jeho obyvatele. Současně je vlečka využívána jako zkušební trať pro výrobky strojíren. To vysvětluje fakt, že přestože je konec vlečky vzdálen pouhých 200 m od trati Kutná Hora - Zruč nad Sázavou (235), nedaleko železniční zastávky Kutná Hora předměstí, nebyla vlečka na tuto trať dle známých údajů propojena (přestože to výškové poměry umožňují), aby ji nadměrně nezatížila provozem nákladních vozů. Vlečka je od svého vybudování ve stálém provozu a v roce 2015 její obsluhu zajišťují lokomotivy 710 024-1 a 710 655-2.

Zajímavostí vlečky jsou crashtesty simulující střety osobního vlaku (zde vůz 850 028-2) s automobilem (vůz Škoda Favorit), které byly (poprvé v ČR) uspořádány na vlečce v roce 2010 (viz zdroje).

Jedna ze dvou rosniček, které v roce 2015 zajišťovaly provoz na vlečce do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.
Jedna ze dvou rosniček, které v roce 2015 zajišťovaly provoz na vlečce do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.
Pohled zpoza plotu na východní větev vlečky do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.
Pohled zpoza plotu na východní větev vlečky do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch.

Zdroje

  1. Poprvé byl v Česku při crashtestu automobil smeten vlakem. Dostupné z http://www.novinky.cz/krimi/199626-poprve-byl-v-cesku-pri-crashtestu-automobil-smeten-vlakem.html.
 
Článek ze dne 24. 2. 2015 byl naposledy upraven dne 24. 2. 2015 a zobrazen celkem 529×, naposledy dne 18. 8. 2017 v 9:38.
 
   

Články související s tématem Vlečka Kutná Hora hlavní nádraží - strojírny

Zpět | Nahoru

Kutná Hora hlavní nádraží (žst)
Kutná Hora hlavní nádraží (žst)
Název stanice: Kutná Hora hlavní nádraží Číslo stanice: 540146 Zkratka: KHA HN Kilometrická poloha:…
Katalog vleček
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Kutná Hora
Kutná Hora
leží v v ORP v nadmořské výšce m. V roce zde žilo obyvatel. má katastrální území o rozloze ha.Seznam železničních zastávek a stanic na katastruKutná …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vertéši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-08-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20Kutn%C3%A1%20Hora%20hlavn%C3%AD%20n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20-%20stroj%C3%ADrny.
 
Desktopová verze | Mobilní verze