Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
LDN Babice
Vlečky
Tunely pod Radlasem

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Vodojemy při ulici Tvrdého
Wolfova vila Stárkov
Brněnské podzemí
Bondyho vila Nově Město nad Metují

Nejnovější

Tunel Botiče
Sklep u nádraží ve Lhotici
Odlehčovací komory kanalizace v Brně
Odlehčovací komora Uhelná
Verneřice (žst)
Lovečkovice (žst)
Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru

Náhodné

Hosín
Pec pod Sněžkou
Tunel Nad Budy
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Vlečka Litoměřice horní nádraží - Litoměřické mrazírny

Následující text byl převzat z tématu Vlečka Litoměřice horní nádraží - mrazírny:

Faktografie

Vystavěna:1944, resp. 1988
Ukončení provozu:2003
Číslo vlečky:3110
Délka:0,5 km s rozvětvením 0,7 km
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.

Původní vlečka z Litoměřic horního nádraží byla vybudována v roce 1944 jako vlečka do překladiště podzemní vojenské továrny Richard na místě mrazíren vybudovaných v roce 1988. Po skončení 2. světové války byla vlečka nadále využívána pro nakládání vytěženého vápence z dolu na místě někdejší továrny, nicméně v 70. letech 20. století byl důl uzavřen a rozvětvená vlečky pozbyla významu.

Po rozhodnutí o výstavbě závodu Litoměřických mrazíren na místě bývalého překladiště byla prakticky přesně v trase původní vlečky z roku 1944 (respektive její nejvýchodnější koleje) vybudována nová, kratší vlečka do mrazíren, skládající se z dvojice rovnoběžný kolejí podél rampy největší výrobní haly areálu. Vlečka odbočovala z koleje trati Lovosice – Česká Lípa již v obvodu stanice Litoměřice horní nádraží, nedaleko kratší, později rovněž zrušené vlečky do stavebnin.

Vlečka byla využívána přibližně v období 1992–2003, kdy byla demontována výhybka ve stanici a vlečka pozbyla významu. Koleje byly částečně sneseny a jejich zbývající úsek postupně zarůstá křovím.

U garáží mezi <a href=>zastávkou Litoměřice Cihelna</a> a stanicí <a href=>Litoměřice horní nádraží</a> zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
U garáží mezi zastávkou Litoměřice Cihelna a stanicí Litoměřice horní nádraží zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.

 
Článek ze dne 18. 6. 2016 byl naposledy upraven dne 18. 6. 2016 a zobrazen celkem 301×, naposledy dne 21. 6. 2017 v 13:04.
 
   

Články související s tématem Vlečka Litoměřice horní nádraží - Litoměřické mrazírny

Zpět | Nahoru

Vlečka Milín - PRIMAGRA Milín
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vertéši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-06-25]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20Litom%C4%9B%C5%99ice%20horn%C3%AD%20n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD%20-%20Litom%C4%9B%C5%99ick%C3%A9%20mraz%C3%ADrny.
 
Desktopová verze | Mobilní verze