Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
Nebeská štola
Vlečky
Tunely pod Radlasem

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Wolfova vila Stárkov
Vodojemy při ulici Tvrdého
Brněnské podzemí
Bondyho vila Nově Město nad Metují

Nejnovější

Bytový dům Palackého 28
Sklepení za domem Pražská 40
Pivovar Meisterbräu Halle
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice

Náhodné

Ostrov nad Ohří (žst)
Felbabka
Selmice
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Vlečka Rakšice - jaderná elektrárna Dukovany

Faktografie

Vystavěna:1974
Ukončení provozu:V provozu (2014).
Číslo vlečky: 5191
Délka:18,3 km

Nejdelší železniční vlečka v ČR byla budována od roku 1974 v rámci příprav k výstavbě první jaderné elektrárny na území dnešního Česka. Z původní dvojice variant napojení areálu jaderné elektrárny na železniční síť byla vybrána varianta vlečky z Rakšic na úkor vlečky vedené komplikovaným terénem z Třebíče (bez zajímavosti není, že nejbližší železniční tratí k elektrárně kromě vybudované vlečky byl 10 km vzdálený konec vlečky z Náměště nad Oslavou na vojenské letiště, který však od elektrárny dělilo hluboké údolí Jihlavy).

Relativní mládí vlečky a její důležitost pro monstrózní stavbu jaderné elektrárny znamenaly velkorysé trasování a stavbu řady náspů a vysokého mostu přes čřeku Rokytnou v kopcovitém trénu jihozápadní Moravy. Po rekonstrukci v letech 1999-2000 je vlečka v roce 2014 stále v dobrém technickém stavu a lehkém provozu a s traťovou rychlostí 60 km/h patří k nejkvalitnějším českým vlečkám.

Zdroje

  1. Železniční vlečka k Jaderné elektrárně Dukovany. Dostupné z http://www.zrcadlo.info
  2. Hudec, Z. k.; Sekera, P.; Bureš, P.; Přibyl, J.; Ziffer, D.; Hádek, T.; Tyller, R.; Korbel, P.; Záruba, T.; Tetiva, J.; Pokorný, P.; Bureš, M.; Mara, R.; Mrkos, J. Atlas drah České republiky 2006-2007. Malkus: 2006; Vol. 2.
Poslední úsek vlečky před branami elektrárny.
Poslední úsek vlečky před branami elektrárny.
Dukovanská vlečka se vymyká nad ostatní vlečky vysokou kvalitou svršku i nadstandardní traťovou rychlostí.
Dukovanská vlečka se vymyká nad ostatní vlečky vysokou kvalitou svršku i nadstandardní traťovou rychlostí.
Výkolejka a brána na vjezdu do areálu jaderné elektrárny.
Výkolejka a brána na vjezdu do areálu jaderné elektrárny.
 
Článek ze dne 29. 9. 2014 byl naposledy upraven dne 29. 9. 2014 a zobrazen celkem 646×, naposledy dne 17. 10. 2017 v 22:52.
 
   

Články související s tématem Vlečka Rakšice - jaderná elektrárna Dukovany

Zpět | Nahoru

Rakšice (žst)
Rakšice (žst)
Název stanice: Rakšice Číslo stanice: 358358 Zkratka: RKS Kilometrická poloha: 118,01 …
Katalog vleček
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-10-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Vle%C4%8Dka%20Rak%C5%A1ice%20-%20jadern%C3%A1%20elektr%C3%A1rna%20Dukovany.
 
Desktopová verze | Mobilní verze