Úvod
Témata
Všechna
Kontakt

Oblíbené

Vodojemy Žluťák
Wolfova vila
Podzemí
Nebeská štola
Vlečky
Tunely pod Radlasem

Nejčtenější

Druhé Brno
Druhá Praha
Wolfova vila Stárkov
Vodojemy při ulici Tvrdého
Brněnské podzemí
Bondyho vila Nově Město nad Metují

Nejnovější

Bytový dům Palackého 28
Sklepení za domem Pražská 40
Pivovar Meisterbräu Halle
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice

Náhodné

Neprobylice
Ostružno
Vracovice (ORP Znojmo)
 
Jméno:
Heslo:

 
 
 

Tramvajová štola

Tramvajová štola je téměř přímá a od Pekařské ulice vytrvale stoupá.
Tramvajová štola je téměř přímá a od Pekařské ulice vytrvale stoupá.
Po ukončení ražby zůstal ve štole ventilátor, který postupně rozkvétá.
Po ukončení ražby zůstal ve štole ventilátor, který postupně rozkvétá.
V horní části štoly nejsou koleje a tak podlahu zdobí sintrové stupínky.
V horní části štoly nejsou koleje a tak podlahu zdobí sintrové stupínky.
Prostá čelba štoly se nachází jen několik desítek metrů od Údolní ulice.
Prostá čelba štoly se nachází jen několik desítek metrů od Údolní ulice.
Na několika místech vytváří bělostné sintrové nánosy na stěnách úžasné reliéfy.
Na několika místech vytváří bělostné sintrové nánosy na stěnách úžasné reliéfy.
Z hlavní štoly vycházejí k severu čtyři slepé odbočky ve tvaru písmene T.
Z hlavní štoly vycházejí k severu čtyři slepé odbočky ve tvaru písmene T.
Čelba odbočky z tramvajové štoly.
Čelba odbočky z tramvajové štoly.
Prorezavělý důlní ventilátor jako mlčenlivý svědek prací, které před desítkami let podryly hrad Špilberk.
Prorezavělý důlní ventilátor jako mlčenlivý svědek prací, které před desítkami let podryly hrad Špilberk.
Nejvyšší část tramvajové štoly je suchá a nejméně poškozená.
Nejvyšší část tramvajové štoly je suchá a nejméně poškozená.
Na počátku 10. let 21. století dochází k prorezavění ocelové výdřevy a postupnému hroucení stěn a stropúů štoly, která tak možná v dohledné době zmizí nadobro.
Na počátku 10. let 21. století dochází k prorezavění ocelové výdřevy a postupnému hroucení stěn a stropúů štoly, která tak možná v dohledné době zmizí nadobro.

Tady bude článek o tramvajové štole na Pekařské ulici v Brně. Ještě předtím bude ale tady článek o podzemí továrny Fruta na stejné ulici.

 
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 4509×, naposledy dne 17. 10. 2017 v 20:00.
 
   

Články související s tématem Tramvajová štola

Zpět | Nahoru

Sklípek pod Zelným trhem
Brněnské podzemí
Jako druhé největší české město má Brno co nabídnout nejen nad zemí, ale také pod ní. Nejde jen o známé kasematy na Špilberku nebo na počátku 21. století zpř…
Druhé Brno
Druhé Brno
Loader.load() Motto „Pod Brnem, které znám, je ještě jiné, větší, trochu špinavé, trochu popraskané, trochu zaprášenější“ Zpíval by určitě Kittc…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Sloupová, K., Vérteši, M., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2017-10-18]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/tema/Tramvajov%C3%A1%20%C5%A1tola.
 
Desktopová verze | Mobilní verze