Za nejdelším tunelem (314 m) vjíždí dráha do stanice Аврамово, v níž překonává svůj nejvyšší bod a současně nejvyšší bod železnic celého Balkánu.
Ve stanici Банско čeká na cestovatele při západu slunce netušené překvapení. Dvojice krásných chátrajících parních lokomotiv.
Ještě větší překvapení nás čeká na výrobním štítku. V Банску na nádraží stojí československé lokomotivy od Kolbena z roku 1927. Štítek naštěstí zatím nikdo neukradl.
Vjezdové návěstidlo do konečné stanice Добринище na pozadí nejvyššího balkánského pohoří - Мусали в Риле.
Na trati je celkem 35 tunelů. Při procházení jsou nebezpečnější než běžné tunely - místa není nazbyt, nezřídka stupátka vozů brousí přímo kamenné ostění.
Motorové lokomotivy řady 77 od německého výrobce Henschel-Werke patří k nejlepším strojům na rozchodu 760 mm. V roce 2006 zajišťovaly prakticky veškerou dopravu na trati.
Jedním z plejády tunelů pod stanicí Аврамово právě projíždí odpolední osobní vlak do Септември.
Osobní vlak vedený dvěma lokomotivami řady 77 na pláni před stanicí Черна Места.
Výpravčí stanice Света Петка dal právě rozkaz k odjezdu.
Databáze úzkokolejek Následující seznam úzkokolejek obsahuje všechny dráhy o rozchodu menším než standardních 1435 mm, o jejichž existenci se podařilo získat spolehlivou informaci …