| |
|
|
|
|
Železniční trať Praha – Furth im Wald |
Železniční trať Praha – Furth im Wald |
| Čísla trati SŽDC: |
170, 171, 180 |
| Číslo trati SJŘ: |
521,712,713 |
| Délka: |
190 km |
| Počet kolejí: |
2 |
| Vystavěna: |
1862 |
| Provozovatel: |
SŽ |
Železniční trať z Prahy do Brodu nad Lesy (německy Furth im Wald) na dnešní česko-německé (v době výstavby dráhy rakousko-bavorské) hranici patří k nejstarším páteřním tratím české železniční sítě. Vystavěna byla jako dvoukolejná spojnice Rakouska s Bavorskem postupně v letech 1861-1862 a dodnes zůstává jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Česku. V úseku Praha–Plzeň byla v roce 1973 elektrifikována.
| | | | Článek ze dne 16. 6. 2015 byl naposledy upraven dne 8. 11. 2024 a zobrazen celkem 31622×, naposledy dne 21. 11. 2025 v 11:16. | | | | |
|
|
|
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit.
2025-11-21] Dostupné z: https://spravnym.smerem.cz/Tema/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD%20tra%C5%A5%20Praha%20%E2%80%93%20Furth%20im%20Wald&typzarizeni=m.
|
|
Desktopová verze | Mobilní verze |