|
|
| |
|
|
|
|
Železniční trať Praha – Furth im Wald |
Železniční trať Praha – Furth im Wald |
| Čísla trati SŽDC: |
170, 171, 180 |
| Číslo trati SJŘ: |
521,712,713 |
| Délka: |
190 km |
| Počet kolejí: |
2 |
| Vystavěna: |
1862 |
| Provozovatel: |
SŽ |
Železniční trať z Prahy do Brodu nad Lesy (německy Furth im Wald) na dnešní česko-německé (v době výstavby dráhy rakousko-bavorské) hranici patří k nejstarším páteřním tratím české železniční sítě. Vystavěna byla jako dvoukolejná spojnice Rakouska s Bavorskem postupně v letech 1861-1862 a dodnes zůstává jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Česku. V úseku Praha–Plzeň byla v roce 1973 elektrifikována.
| | | | Článek ze dne 16. 6. 2015 byl naposledy upraven dne 8. 11. 2024 a zobrazen celkem 31627×, naposledy dne 21. 11. 2025 v 13:36. | | | | |
|
|
|