Brezová pod Bradlom (žst)

Železniční stanice Brezová pod Bradlom.
Železniční stanice Brezová pod Bradlom.
Název stanice: Brezová pod Bradlom
Číslo stanice: 142869
Kilometrická poloha: 11,669
Provozní obvod:
Provozovatel: ŽSR
Trať: Jablonica – Brezová pod Bradlom
Předchozí zastávka: Brezová pod Bradlom zastávka

Brezová pod Bradlom je železniční stanice ve městě Brezová pod Bradlom v Trenčianském kraji na Slovensku. Stanice byla, stejně jako celá trať z Jablonice, uvedena do povozu 6. září 1899. Stanice Brezová pod Bradlom je koncovou stanicí dráhy, protože její plánované prodloužení do Myjavy nebylo nikdy zrealizováno.

Historie

Stanice byla uvedena do provozu 6. září 1899. Její maďarský název byl Berezó.

Popis

Stanice se nachází při Staničné ulici na jižním okraji města. V její těsné blízkosti se nachází nevyužívaná budova střední školy. Ze stanice rovněž vedla 600 mm úzkokolejná drážka sloužící ke stavbě Štěfánikovy mohly nad Brezovou.

Ve stanici se nachází 5 kolejí: hlavní dopravní č. 1 o délce 228 m, manipulační č. 2 o délce 228 m, odstavná č. 2a o délce 54 m, odstavná č. 1a o délce 60 m a ostatní dopravní č. 3 o délce 283 m.

Ve stanici se nachází 2 nástupiště: u kolejí č. 1 a 2 nástupiště o délce 120 m a u kolejí č. 3 a 1 nástupiště o délce 120 m.

Objíždění jediného vlečného vozu (Balm) motorovým vozem 850 013-4 alias (M286.0013 dle inženýra Kryšpína) ve stanici Brezová pod Bradlom při historické jízdě zážitkového vlaku Štefánik 12. srpna 2023.
Objíždění jediného vlečného vozu (Balm) motorovým vozem 850 013-4 alias (M286.0013 dle inženýra Kryšpína) ve stanici Brezová pod Bradlom při historické jízdě zážitkového vlaku Štefánik 12. srpna 2023.

Stanice je vybavena boční rampou.

Stanice čeká na vložení podrobností. Máte-li informace k dispozici, napište nám prosím do komentáře pod článkem.

Pohled na jednoduchou fasádu stanice. Vysoké a štíhlé staniční budovy bez postranních křídel jsou typické pro slovenské regionální tratě.
Pohled na jednoduchou fasádu stanice. Vysoké a štíhlé staniční budovy bez postranních křídel jsou typické pro slovenské regionální tratě.
Celkový pohled na stanici Brezová pod Bradlom, včetně nádražního skladiště. Zřejmě odtud vycházela úzkokolejná dráha ke Štefánikově mohyle.
Celkový pohled na stanici Brezová pod Bradlom, včetně nádražního skladiště. Zřejmě odtud vycházela úzkokolejná dráha ke Štefánikově mohyle.
Dopravná kancelária
Náčelník stanice.
Dopravná kancelária
Náčelník stanice.
Od roku 2003 do stanice zajíždí vlaky jen příležitostně párkrát do roka. Dočká se jednou Brezová obnovených pravidelných vlaků?
Od roku 2003 do stanice zajíždí vlaky jen příležitostně párkrát do roka. Dočká se jednou Brezová obnovených pravidelných vlaků?

Zdroje

  1. Železnice Slovenskej republiky: Podmienky prístupu k železničnej infraštruktúre 2013, Príloha I - Technické vybavenie železničných staníc. Dostupné z http://www.zsr.sk/slovensky/zeleznicna-dopravna-cesta/marketing/podmienky-pouzivania-zel.siete/podmienky-pristupu-k-zi-2013.html?page_id=1880.
 
Článek ze dne 3. 12. 2017 byl naposledy upraven dne 27. 8. 2023 a zobrazen celkem 12365×, naposledy dne 13. 4. 2024 v 21:22.
 
 

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-04-20]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Brezov%C3%A1%20pod%20Bradlom%20(%C5%BEst).
 
Desktopová verze | Mobilní verze