|
|
|
Cotos (žst) |
Název stanice: |
Cotos |
Číslo stanice: |
|
Zkratka: |
|
Kilometrická poloha: |
|
Provozní obvod: |
|
Provozovatel: |
RENFE |
Trať: |
Cercedilla–Cotos (C-9) |
Předchozí stanice: |
Vaquerizas |
Cotos je druhou nejvýše položenou železniční stanicí ve Španělsku (po stanici Núria v Pyrenejích) a současně koncovou stanicí úzkokolejné horské železnice Cercedilla–Cotos. Stanice se nachází ve výšce 1839 m ve stejnojmenném průsmyku.
Historie
Popis
| Na přelomu 60. a 70. let bylo naplánováno pokračování dráhy až do Gargantilly del Lozoya. Stavba byla dokonce započata ražbou tunelu Cotos, který však nikdy nebyl proražen pod sedlem až na druhou stranu. Jde tedy o vzácný slepý tunel s jediným portálem. V současnosti je uzamčen plechovými vraty a slouží jako depo pro dieselovou pracovní lokomotivu, která se tu skrývá pro případ potřeby prohranovat sněhové závěje na hřebeni. Foto pořízeno pod vraty. |
|
| Koleje už zřejmě ze stanice Cotos dál nepovedou. Ale aspoň tu na loukách na podzim krásně kvetou ocúny. |
|
| | Článek ze dne 23. 10. 2021 byl naposledy upraven dne 23. 10. 2021 a zobrazen celkem 12642×, naposledy dne 19. 4. 2024 v 17:03. | | |
|
|
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit.
2024-04-19] Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Cotos%20(%C5%BEst)&typzarizeni=m.
|
Desktopová verze | Mobilní verze |