Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /data/web/virtuals/99116/virtual/www/domains/spravnym.smerem.cz/index.php:3) in /data/web/virtuals/99116/virtual/www/domains/spravnym.smerem.cz/main.php on line 11

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /data/web/virtuals/99116/virtual/www/domains/spravnym.smerem.cz/index.php:3) in /data/web/virtuals/99116/virtual/www/domains/spravnym.smerem.cz/main.php on line 11
Jindřichovice pod Smrkem (žst)
 
 

Jindřichovice pod Smrkem (žst)

Mírně neostrá staniční cedule ve stanici Jindřichovice pod Smrkem.
Mírně neostrá staniční cedule ve stanici Jindřichovice pod Smrkem.
Název stanice: Jindřichovice pod Smrkem
Číslo stanice: 545723
Zkratka: JPS
Kilometrická poloha: 23,259
Provozní obvod: Liberec
Provozovatel: SŽDC
Trať: Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem (039)
Předchozí stanice: Jindřichovice pod Smrkem - skanzen
Následující stanice: Pobiedna (žst) (do roku 1945)
Železniční stanice Jindřichovice pod Smrkem v kalném únorovém ránu roku 2011.
Železniční stanice Jindřichovice pod Smrkem v kalném únorovém ránu roku 2011.

Popis

Stanice je dálkově řízena ze stanice Nové Město pod Smrkem.

Stanice čeká na vložení podrobností. Máte-li nějaké informace k dispozici, napište nám prosím do komentáře pod článkem.

Poměrně honosná budova stojí v Jindřichovicích hlavně proto, že stanice bývala v minulosti pohraniční přechodová do Pruska a později do Polska.
Poměrně honosná budova stojí v Jindřichovicích hlavně proto, že stanice bývala v minulosti pohraniční přechodová do Pruska a později do Polska.
Neudržovaná staniční budova je zcela bez využití a už roky chátrá.
Neudržovaná staniční budova je zcela bez využití a už roky chátrá.
Na stěně visí cedule s jedinou šipkou. Ta opačná odpadla zřejmě už v roce 1945.
Na stěně visí cedule s jedinou šipkou. Ta opačná odpadla zřejmě už v roce 1945.
V roce 2011 měla dvojitá výtopna v Jindřichovicích ještě střechu. Děravou sice, ale původní.
V roce 2011 měla dvojitá výtopna v Jindřichovicích ještě střechu. Děravou sice, ale původní.
Eternitem pokrytá střecha se zřítila v roce 2014. Od té doby se rozklad kdysi krásné výtopny zrychlil.
Eternitem pokrytá střecha se zřítila v roce 2014. Od té doby se rozklad kdysi krásné výtopny zrychlil.
Původně vedly do výtopny dvě koleje. ČSD budovu udržovaly v přijatelném stavu, SŽDC na ni přilepila cedulku.
Původně vedly do výtopny dvě koleje. ČSD budovu udržovaly v přijatelném stavu, SŽDC na ni přilepila cedulku.
Z toho, jak si Česši váží vlastní průmyslové historie, se člověku někdy svírá srdce.
Z toho, jak si Česši váží vlastní průmyslové historie, se člověku někdy svírá srdce.
Pohled na trať do Frádlantu skrze okno umírající výtopny.
Pohled na trať do Frádlantu skrze okno umírající výtopny.
Severní zhlaví železniční stanice je už pěknou řádku let neprůjezdné. Koncentrace červených terčů na počet kolejí je zde možná největší v celém Česku.
Severní zhlaví železniční stanice je už pěknou řádku let neprůjezdné. Koncentrace červených terčů na počet kolejí je zde možná největší v celém Česku.
Opodál stojí trosky točny, na které se kdysi otáčely parní lokomotivy před svým návratem do Frýdlantu nebo do Gryfówa (resp. Greiffenbergu).
Opodál stojí trosky točny, na které se kdysi otáčely parní lokomotivy před svým návratem do Frýdlantu nebo do Gryfówa (resp. Greiffenbergu).
Na polské straně se doprava zastavila už v roce 1945, z české strany vede kolej přibližně dva kilometry před státní hranici.
Na polské straně se doprava zastavila už v roce 1945, z české strany vede kolej přibližně dva kilometry před státní hranici.
Naděje na obnovení provozu, o kterém se uvažovalo v roce 2015, zřejmě definitvně uvadly se stavbou cyklostezky na polské straně.
Naděje na obnovení provozu, o kterém se uvažovalo v roce 2015, zřejmě definitvně uvadly se stavbou cyklostezky na polské straně.
A tak smutná kolej s charakteristickou německou přídržnicí mizí v křoví kdesi na půli stoupání do země nikoho…
A tak smutná kolej s charakteristickou německou přídržnicí mizí v křoví kdesi na půli stoupání do země nikoho…

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.
 
Článek ze dne 18. 6. 2014 byl naposledy upraven dne 19. 2. 2019 a zobrazen celkem 14730×, naposledy dne 28. 5. 2024 v 12:35.
 
 

Články související s tématem Jindřichovice pod Smrkem (žst)

Zpět | Nahoru

Zelená Lhota (hláska, nákl a žzast)
Seznam českých železničních zastávek a stanic
Seznam železničních zastávek a stanic v ČR obsahuje všechny železniční stanice, zastávky a tarifní nebo jinak zajímavá místa (hlásky, hradla, místa pro odstu…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Karla KirschlagerovaČas: 6. 7. 2021, 17:10
Nasel se nekdo komu neni lhostejna historie jindrichivicke vytopny na vlakovem nadrazi a dava ji do kupy.Ja sama tomu cloveku drim palce a preji mu z celeho srdce at se dilo podari.



Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-05-28]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Jind%C5%99ichovice%20pod%20Smrkem%20(%C5%BEst).
 
Desktopová verze | Mobilní verze