 | Výpravní budova železniční stanice Nové Město na Moravě prošla v roce 2011 rozsáhlou rekonstrukcí, v rámci níž byla postavena nová čekárna s panoramatickým oknem a stání navazující autobusové dopravy před budovou. Zajímavostí je, že budova je totožná s o 18 let starší výpravní budovou v haličské stanici Ягільниця na Ukrajině. |
Popis
Železniční stanice Nové Město na Moravě byla postavena relativně pozdě až v roce 1905, jako nácestná stanice na železniční trati Tišnov – Žďár nad Sázavou (251). Stanice leží v severní části Nového Města na Moravě mezi ulicemi Nádražní a Nezvalovou.
V roce 2015 odbočovala ze stanice jedna vlečka do společnosti Wotan Forest, využívaná pro vagónování řeziva z okolních lesů.
V rámci příprav mistrovství světa v biatlonu v roce 2013 byla v průběhu roku 2011 provedena rekonstrukce výpravní budovy a stavby autobusového terminálu, v rámci níž byly ubourány přístavby a objekt se tak přiblížil původnímu vzhledu z počátku 20. století. Sedlové střechy vedlejších provozních objektů byly sníženy a zakomponovány do linie s rekonstruovaným přístřeškem nad krytým nástupištěm.
 | Míjení dvojice osobních vlaků vedených motorovými jednotkami řady 814 na podzim roku 2015. |
|  | Podobných traťových okrsků byly na konci 20. století na síti ČSD desítky. Zaměstnávaly vždy několik traťových dělníků, kteří se starali o údržbu dráhy, k dispozici měli dílnu, mechanizaci a svůj přidělený úsek trati. Dnes je cedule pouze svědkem bohaté historie našich drah. |
|  | Pro některé vlaky je stanice Nové Město na Moravě cílovou, pro jiné výchozí nebo nácestnou. Čtyřikrát týdně tudy projede spěšný vlak, po zbytek dní je vozba čistě v intencích osobních vlaků. |
|
Zdroje
- Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.
- Nové Město na Moravě - rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice. Dostupné z http://cestamipromen.cz/promeny-2015/247-nove-mesto-na-morave-rekonstrukce-vypravni-budovy-zeleznicni-stanice.
|