Následující text byl převzat z tématu Vlečka České Budějovice - továrna na kovové zboží:
Faktografie
Vystavěna: | 1912 |
Ukončení provozu: | v provozu (2017) |
Číslo vlečky: | 2075 |
Číslo úředního povolení: | 4664 |
Délka: | 0,247 km, s rozvětvením 0,396 km |
Historie
Vlečka byla vystavěna v roce 1912 do Továrny na železné a kovové zboží, později změněné na Šroubárnu, poté MOTOR n.p., později MOTOCO a v současnosti (2017) Aspera. Vlečka má úřední povolení č. 4664 (2016), dlouhou dobu však není pojížděna a jak se jeví, ani v blízké době nebude.
Popis
Vlečka odbočuje ze stanice České Budějovice v km 117,585 v přímém pokračování výtažné koleje č. 200, překračuje přejezdem společně s tratí do Summerau Křižíkovu ulici v Českých Budějovicích a po necelých 100 m vchází branou do areálu společnosti Aspera (původní strojírna po přestavbě slouží jako prodejní sklad elektromateriálu). Zhruba po 80 m se na spojovací koleji vlečky nachází jediná výhybka, která ji propojuje s kolejí vedoucí rovnoběžně podél jižního okraje skupiny skladových budov. Kolej je na obou koncích ukončena jako kusá. Z dostupných informací nebylo zjištěno, že by se vlečka ani v minulosti v areálu složitěji větvila.
|