Faktografie
Vystavěna: |
? |
Ukončení provozu: |
před 2017 |
Číslo vlečky: |
? |
Délka: |
0,2 km (0,3 km s rozvětvením) |
| Na mapce je v jižní části dobře patrný Havlíčkobrodský tunel, za jehož severním portálem se ze staniční koleje č. 92 (od Brna) odděluje kolej č. 90N (ke Kubešovu mlýnu a do Pardubic) a vlečka do areálu údržby silnic. |
Krátká vlečka do areálu silniční správy (v roce 2018 firma M-Silnice) odbočovala ze spojovací koleje mezi odbočkou Kubešův mlýn a odbočkou Tunel ve stanici Havlíčkův Brod, severně od Havlíčkobrodského tunelu. Vlečka se třemi výhýbkami a třemi kusými kolejemi byla v roce 2017 úředně zrušena.
Historie
Historie vlečky není autoru dosud známa.
Popis
Vlečka je složena ze tří výhybek a tří kusých kolejí. Výhybkou č. V3 odbočuje severním směrem z koleje č. 90N kolej, která vede cca 210 m severním směrem, kde končí jako kusá. Z ní odbočují výhybkami č. V2 a V1 dvě další kusé koleje směřující k jihu, kde končí před mostkem trati přes Lihovarský potok tekoucí z Juliina mlýna. Vlečka se nachází v přibližně stejné niveletě jako koleje 90N, 91 a 92, tedy o několik metrů výše než je areál správy silnic ležící na břehu říčního náhonu. Vykládání materiálu z vozů (zejména štěrku) tak probíhalo sypáním přes výsypníky z vozů na manipulační plochu v areálu závodu.
| Vlečka odbočuje ze staniční koleje č. 90N (což je vlastně spojka z odbočky Tunel k odbočce Kubešuův mlýn, tedy součást trati Havlíčkův Brod – Pardubice) výhybkou č. V3. |
| | Od výhybky č. V1 pozorujeme vlevo výhybku č. V2 a ještě dále vlevo výhybku č. V3. Dvě modrá návěstidla „posun zakázán“ patří dvěma kolejím vlečky. |
|
| Při pohledu na jižní konce vlečkových kolejí s neproměnnými nepřenosnými návěstmi se člověk neubrání pocitu, že se právě kouká na zvláštní, železniční hřbitov. |
| | Ruch na vlečce zřejmě ustal už před léty, ozvěnou jejího života zůstává cívka po drátech, snad trolejového vedení, pohozená na kusé koleji na samotným areálem správy silnic. |
|
| Na severním konci není kusá kolej ani označena návěstí. Končí tam, kde její zbytek vytrhali při stavbě vysílače ETCS. |
| | Přestože byla vlečka v roce 2017 oficiálně zrušena a brzy zřejmě padne za oběť výstavbě silničního obchvatu Havlíčkova Brodu, je i v lednu 2018 stále připojena k zabezpečovacímu zařízení. |
|
|