Faktografie
Vystavěna: | 1997? |
Ukončení provozu: | v provozu (2017) |
Číslo vlečky: | 5321 |
Délka: | cca 1,8 km (s rozvětvením 2,106 km) |
| Až zase někdy uvidíte reklamu na české (moravské) pivo, z českého (moravského) sladu, vzpomeňte si na polepku vozu na vlečce kroměřížské sladovny. Stanice odeslání Tychy PKP a 65 % spotřeby sladu českých pivovarů pokrytých francouzskou společností Soufflet. |
Vlečka do nejmladší sladovny společnosti Sladovny Soufflet ČR odbočuje ze stanice Kroměříž výhybkou č. 1 z koleje č. 1c v km 10,146 (kolejová spojka na kusou kolej vlečky přes výhybku S1). Vlečka vede podél trati do Hulína jižně od její koleje přesně 1303 m východním směrem a odtud se úvraťově stáčí k jihu do areálu sladovny. Za branou uvnitř areálu se kolej vlečky rozdvojuje a opět spojuje před koncovým zarážedlem za zastřešeným vykládacím prostorem.
Provoz na vlečce v roce 2017 zajišťovala lokomotiva 703 586-8 dříve provozovaná společností Ferona. V předchozích letech (2012) na vlečce sloužila lokomotiva 703 599-1.
| Vlevo výhybka č. 1 - odbočení vlečky do sladovny firmy Soufflet z koleje č. 1c. K vlečce patří i výhybka S1 vpravo a kolej vedoucí vpravo kolem návěstidla Se S1. |
| | Díle směrem k východu překračuje vlečková kolej společně s tratí do Hulína ulici Jožky Silného, chráněnou závorami a dvojicí seřazovacích návěstidel Se S3 a Se S4. |
|
| Vlečka končí na východní straně úvraťovou kolejí a výhybkou S2, od které její kolej pokračuje k jihu do areálu sladovny. |
| | Na výhybce S3 opodál se kolej rozděluje na dvě, procházející samostatně branou do areálu sladovny. |
|
| V podjezdu pod provozní budovou, společném pro auta i vlaky, prodlévá prasátko 703 586-8, které dříve sloužilo na vlečce Ferony. Zcela vzadu poslední výhybka S4 a zarážedlo, kterým vlečka definitivně končí. |
|
Zdroje
- Krajcar, T.: Trainweb, řada 703. Dostupné z http://trainweb.cz/autor/Tom%C3%A1%C5%A1+Krajcar?splitter=51.
- Sladovny Soufflet ČR: O společnosti. Dostupné z http://www.slad.cz/o_spolec.php.
|