Faktografie
Vystavěna: | cca 1963 |
Ukončení provozu: | V provozu (2015) |
Číslo vlečky: | 1262 |
Délka: | cca 5,3 km |
Rozsáhlá vlečka do areálu strojíren a sléváren ČKD Kutná Hora odbočuje od roku 1963 z jižního zhlaví stanice Kutná Hora hlavní nádraží a vede převážně mezi poli táhlým obloukem do areálu továrny, která od roku 1967 produkuje odlitky mj. pro železniční průmysl (např. podvozky pro Stachanovský závod v Kremenčuku na Ukrajině). Vlečka je trasována zvláštním způsobem tangenciálně k městu v dostatečné vzdálenosti 2-3 km za jeho okrajem a za kopcem tak, aby předpokládaný těžký provoz na vleče nepůsobil rušivě na jeho obyvatele. Současně je vlečka využívána jako zkušební trať pro výrobky strojíren. To vysvětluje fakt, že přestože je konec vlečky vzdálen pouhých 200 m od trati Kutná Hora - Zruč nad Sázavou (235), nedaleko železniční zastávky Kutná Hora předměstí, nebyla vlečka na tuto trať dle známých údajů propojena (přestože to výškové poměry umožňují), aby ji nadměrně nezatížila provozem nákladních vozů. Vlečka je od svého vybudování ve stálém provozu a v roce 2015 její obsluhu zajišťují lokomotivy 710 024-1 a 710 655-2.
Zajímavostí vlečky jsou crashtesty simulující střety osobního vlaku (zde vůz 850 028-2) s automobilem (vůz Škoda Favorit), které byly (poprvé v ČR) uspořádány na vlečce v roce 2010 (viz zdroje).
| Jedna ze dvou rosniček, které v roce 2015 zajišťovaly provoz na vlečce do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch. |
| | Pohled zpoza plotu na východní větev vlečky do strojíren ČKD v Kutné Hoře. Foto: Michal Hroch. |
|
Zdroje
- Poprvé byl v Česku při crashtestu automobil smeten vlakem. Dostupné z http://www.novinky.cz/krimi/199626-poprve-byl-v-cesku-pri-crashtestu-automobil-smeten-vlakem.html.
|