Následující text byl převzat z tématu Vlečka Litoměřice horní nádraží - mrazírny:
Faktografie
Vystavěna: | 1944, resp. 1988 |
Ukončení provozu: | 2003 |
Číslo vlečky: | 3110 |
Délka: | 0,5 km s rozvětvením 0,7 km |
| Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí. |
Původní vlečka z Litoměřic horního nádraží byla vybudována v roce 1944 jako vlečka do překladiště podzemní vojenské továrny Richard na místě mrazíren vybudovaných v roce 1988. Po skončení 2. světové války byla vlečka nadále využívána pro nakládání vytěženého vápence z dolu na místě někdejší továrny, nicméně v 70. letech 20. století byl důl uzavřen a rozvětvená vlečky pozbyla významu.
Po rozhodnutí o výstavbě závodu Litoměřických mrazíren na místě bývalého překladiště byla prakticky přesně v trase původní vlečky z roku 1944 (respektive její nejvýchodnější koleje) vybudována nová, kratší vlečka do mrazíren, skládající se z dvojice rovnoběžný kolejí podél rampy největší výrobní haly areálu. Vlečka odbočovala z koleje trati Lovosice – Česká Lípa již v obvodu stanice Litoměřice horní nádraží, nedaleko kratší, později rovněž zrušené vlečky do stavebnin.
Vlečka byla využívána přibližně v období 1992–2003, kdy byla demontována výhybka ve stanici a vlečka pozbyla významu. Koleje byly částečně sneseny a jejich zbývající úsek postupně zarůstá křovím.
| | Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede. |
|
|