Faktografie
Vystavěna: | ? |
Ukončení provozu: | 2011 |
Číslo vlečky: | 3111 |
Délka: | 2,4 km (3,6 km s rozvětvením) |
 | Začátek vlečky na jihozápadním zhlaví stanice Litvínov na pozadí temného hřebene Krušných hor. |
Vlečka do místní části Litvínova zvané Hamr sloužila původně pravěpodobně zejména důlní činnosti, později především místnímu kovošrotu, ve kterém se jediná kolej dělila na šest rovnoběžných nakládkových kolejí. Počáteční úsek vlečky je pozůstatkem původní trasy jednokolejné Teplicko-duchcovské dráhy, která vycházela ze stanice Litvínov západojihozápadním směrem a vedla přes zastávku Horní Litvínov, stanici Horní Jiřetín a zastávku Jezeří (Dřínov) dále na západ přes několik dalších zastávek a stanic až do dnešní koncové stanice Jirkov. Spojení bylo potupně rušeno od počátku 70. let 20. století v souvislosti s těžbou v hnědouhelném dole Československé armády.
 | Až po krátký přímý úsek přibližně uprostřed sleduje vlečka trasu bývalé Teplicko-duchcovské dráhy. |
Díky svému původu hlavní dráhy vychází vlečka netypicky ze zhlaví stanice Litvínov, odkud pokračuje mostem přes silniční přivaděč naproti ulici U Bílého sloupu a dále mírným pravotočivým obloukem k místu, kde se vlečka odděluje od trasy původní dráhy k západu (Teplicko-duchcovká dráha se zde stáčela k jihozápadu směrem k Hornímu Jiřetínu) a dále podle toku Panenského potoka až na místo jezera Rudý sever na místě někdejšího stejnojmenného dolu. Po 2,1 km vstupuje do areálu společnosti Kovošrot group CZ a.s., kde se rozděluje na šest rovnoběžných kolejí určených k nakládce a vykládce otevřených vozů.
Po sérii četných krádeží na vlečce i zbývající části původní dráhy z Litvínova o Jirkova provozovatel (Kovošrot Group) v roce 2011 sám vlečku demontoval.
|