Faktografie
Vystavěna: | 1921? |
Ukončení provozu: | cca 2013 |
Číslo vlečky: | 3144 |
Délka: | 0,7 km (1,4 km s rozvětvením) |
| Vlečka je se stanicí spojena dvěma spojkami. |
| Pátá staniční kolej přináležící k vlečce a severní spojka s bránou do areálu. |
| | Brána areálu na severní spojující koleji. |
|
|
Popis
Vlečka do porcelánky (v roce 2015 součást akiové společnosti Thun 1794) za nádražím v Nové Roli byla vystavěna pravděpodobně v roce 1921 v souvislosti s výstavbou samotného závodu. Vlečka se skládala z koleje rovnoběžné s kolejištěm stanice Nová Role (zdánlivě jde o 5. staniční kolej), ze které odbočují dvě spojovací koleje do areálu firmy. Jedna na severním a jedna na jižním zhlaví, přičemž obě ústily do páteřní koleje vlečky vedoucí od severu podél východního okrje závodu a stáčející se k západu. Z této koleje odbočovala ještě slepá kolej podle rampy největší výrobní haly umístěné v jižní části areálu.
Vlečka nebla používána a kolem roku 2014 byla snesena mimo kolej přiléhající ke kolejišti stanice a spojky, které v roce 2015 končí na hranici areálu procelánky.
| Za branou je na konci roku 2014 kolej již snesena. |
| | Jižní spojka odbočující souběžně s tratí do Chodova. |
| | Také zde byly koleje sneseny dříve, než se vlečka dožila 100 let. |
| | Tudy vedla hlavní vlečková kolej - zaorané koleje dnes kryje neporušený trávník. |
|
|