Následující text byl převzat z tématu Vlečka Písečná - uhelné sklady:
Faktografie
Vystavěna: | ? |
Ukončení provozu: | v provozu (2020) |
Číslo vlečky: | 6280 |
Číslo úředního povolení: | 4495 |
Délka: | 0,399 km |
Stavební délka: | 0,518 km |
Vlečka do uhelných skladů (v roce 2020 firmy Havelka) ze stanice Písečná je přímou nástupkyní vlečky do uhelné elektrárny v Sandhýblu, která ukončila svůj provoz před 2. světovou válkou.
Historie
Popis
Vlečka odbočuje v km km 43,936 křižovatkovou výhybkou č. 3a/b (koncovým stykem) jako přímé pokračování koleje č. 2 stanice Písečná směrem k severovýchodu. Vlečková kolej se mírně stáčí k severu a po cca 130 m prochází branou areálu uhelných skladů (dříve Lesy Krnov a.s.), za kterou se dělí na dvě rovnoběžné koleje pro nakládku, procházející zpevněnou plochou v prostoru bývalé elektrárny Sandhýbl.
Po dalších 160 m se původně koleje spojovaly opět v jednu a ta po 25 m končila jako kusá zarážedlem. Někdy v období léto 2018 – podzim 2020 byla v souvislosti s nakládkou většího množství kalamitního dřeva zadní výhybka vyřazena z provozu a obě koleje byly ukončeny vlastními zarážedly. Celková stavební délka vlečky 0,518 km tak poněkud klesla.
| Křižovatková výhybka č. 3a/b, přes kterou pokračuje vlečka jako prodloužení koleje č. 2 stanice Písečná k severovýchodu. |
| | Pohled z oblouku zpátky ke stanici na jeřáb slévárny a výkolejku vlečky. |
|
| Pozvolným obloukem prochází vlečka skrze březový hájek podrostlý mechem. |
| | Po překonání místní komunikace vchází kolej vlečky branou do areálu uhelných skladů (v roce 2020 dočasně sloužícího pro nakládku kalamitního dřeva) a záhy se rozvětvuje na dvě nakládkové koleje. |
|
| V dálce je vidět zarážedlo pravé koleje, která se původně připojovala zpět k levé koleji, dnes však končí slepě. |
| | Zpevněná plocha pro vykládku a nakládku. Tady kdysi stála mohutná tepelná elektrárna Sandhýbl. |
|
|