Železniční trať Praha – Furth im Wald

Železniční trať Praha – Furth im Wald

Čísla trati SŽDC: 170, 171, 180
Číslo trati SJŘ: 521,712,713
Délka: 190 km
Počet kolejí: 2
Vystavěna: 1862
Provozovatel:

Železniční trať z Prahy do Brodu nad Lesy (německy Furth im Wald) na dnešní česko-německé (v době výstavby dráhy rakousko-bavorské) hranici patří k nejstarším páteřním tratím české železniční sítě. Vystavěna byla jako dvoukolejná spojnice Rakouska s Bavorskem postupně v letech 1861-1862 a dodnes zůstává jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Česku. V úseku Praha–Plzeň byla v roce 1973 elektrifikována.

 
Článek ze dne 16. 6. 2015 byl naposledy upraven dne 8. 11. 2024 a zobrazen celkem 31625×, naposledy dne 21. 11. 2025 v 12:08.
 
 

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2025-11-21]
Dostupné z: https://spravnym.smerem.cz/index.php?stranka=tema.php&tema=%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD+tra%C5%A5+Praha+%E2%80%93+Furth+im+Wald&typzarizeni=m.
 
Desktopová verze | Mobilní verze