|
|
Zpět |
Následující |
|
|
V době největšího rozsahu měly 610 mm (2 ft) železnice na Nauru délku kolem 30 km (nejsvětlejší oranžová). V roce 1937 byla většina tras pro odvoz guana zdvojkolejněna a přerozchodována na 914 mm (3 ft, střední oranžová), což výrazně zvýšilo její kapacitu. Pravděpodobně v období japonské okupace (1943–1945) byl užší systém definitivně zrušen (nelze vyloučit ani využití železnice pro vojenské účely). Zhruba od 60. let 20. století zůstal v provozu již jen 914mm systém a to zhruba do roku 2009 (temná oranžová).Orro, NRU 11. 2. 2023 |
|
  |
| | Koupit obrázek |
|
|
|
Zpět |
Následující |
|
|
Kliknutím na levou čtvrtinu obrázku lze přejít na předchozí obrázek, kliknutím na pravou čtvrtinu na následující. Zbývající středová plocha obrázku slouží jako odkaz pro zvětšení na plnou šířku prohlížeče.
|
|
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit.
2025-11-21] Dostupné z: https://spravnym.smerem.cz/obrazek/Temata/Fosfatova_drazka_na_nauru/fosfatova_drazka_na_nauru_mapka.jpg&typzarizeni=m.
|
|
Desktopová verze | Mobilní verze |