Asi 1,5 km dlouhá úzkokolejná drážka o rozchodu 700 mm spojovala vápenku severně od nádraží v Bohdíkově s vápencovým, tzv. Rychtářovým lomem jižně od obce. Z vápenky u nádraží vycházela trať jihozápadním směrem přes řeku Moravu a před hostincem U Seppla křížila státní silnici, za kterou začala k jihu stoupat zárubm v úbočí kopce Rovinka. Původní trasa vedla po úbočí kopce až k hornímu okraji lomu, během 2. světové války byla však trasa zkrácena dvojicí štol vyhloubených a vyražených mezi úbočím kopce a dnem lomu.
Na drážce byl pouze nákladní provoz a to v období let 1932-1979, kdy zanikla také vápenka, v té době době provozována místním národním výborem. Lom zůstal aktivní dodnes (2014), doprava je však zajištěna nákladními auty.
 | Opuštěná severní část Rychtářova lomu, ze které úzkokolejka vedla. |
|  | Pozor lom! V Bohdíkově se těží i v roce 2014. |
|  | Klesající násep úzkokolejky od horní hrany lomu směrem k obcí. |
|  | Zárub úzkokolejky v horní části trasy k lomu při pohledu ve směru od Bohdíkova. |
|
 | Zářez, kterým úzkokolejka pravděpodobně v jedné ze svých větví také vedla. Tunel nahrazoval tuto část trasy. |
|  | Místy trasa úzkokolejky vedla divokým terénem. |
|  | V letech 1944-1945 vedla úzkokolejka také dvojicí štol. Více je o nich v tomto článku. |
|  | Štola Mařka, kterou procházela úzkokolejka v letech 1944-1945. Více je o ní v tomto článku. |
|
Zdroje
- Hudec, Z. k.; Sekera, P.; Bureš, P.; Přibyl, J.; Ziffer, D.; Hádek, T.; Tyller, R.; Korbel, P.; Záruba, T.; Tetiva, J.; Pokorný, P.; Bureš, M.; Mara, R.; Mrkos, J. Atlas drah České republiky 2006-2007. Malkus: 2006; Vol. 2.
|