Vlečka ze stanice Přerov do bývalé elektrárny je zrušená a snesená železniční vlečka na pravém břehu Bečvy v Přerově.
 | V mapce pravobřežní části Přerova I - Města je vlečka zaznačena fialovou barvou. Její jediná doložená kolej odbočovala ze severozápadního zhlaví stanice Přerov a ostře zatáčela vpravo do areálu Středomoravské elektrárny. Než dospěla k jižnímu z obou komínů v průčelí výtopny, procházela vlečka skládkou uhlí. Jak bylo uhlí dále dopravováno ke kotlům, se autorům dosud nepodařilo zjistit - k dispozivi byla v elektrárně úzkokolejná drážka. |
Faktografie
Vystavěna: | před 1946 (asi 1916) |
Ukončení provozu: | před 2016 |
Číslo vlečky: | |
Délka: | 0,25 km |
Vlečka přerovské elektrárny (v seznamech též vedena jako vlečka Dalkia Česká republika - Výtopna Přerov nebo vlečka Moravskoslezské teplárny a.s.) odobčovala z koleje č. 3v železniční stanice Přerov a vedla k západnímu průčelí výtopny Středomoravské elektrárny na ulici Tržní v Přerově. Pro vlečku je doložena jediná kolej, zakončená později v areálu elektrárny pevným kolejovým polem usazeným v betonu, zřejmě z důvodu zamezení odkapu topných olejů dovážených do elektrárny (od roku 1945 sloužící jako výtopna).
Vlečka byla úředně zrušena 15. 9. 2016
Uvítáme bližší informace o historii vlečky. Máte-li nějaké k dispozici, prosím ozvěte se nám v komentáři pod článkem.
 | Pevné kolejové pole na konci vlečky do elektrárny bylo zřejmě vybudováno až v 60. létech 20. století, kdy elektrárna definitivně přešla do provozu pouze jako výtopna a položila tak základ rozvodné síti tepla ve městě (poslední kotle se odsud do areálu moderní přerovské teplárny stěhovaly v roce 1995). Na vlečkové koleji se tehdy zřejmě stáčely topné oleje (případně jiné kapalné produkty), které by mohly ohrozit podzemní vody a prostor tak bylo zapotřebí nepropustně odizolovat. |
Zdroje
- Drážní úřad ČR: Seznam zrušených vleček k 15. 9. 2016.
|